Har set denne video før, og er egentlig bare vand på min mølle i forhold til en anden tråd du og jeg, er med i.
Det viser bare med al mulig tydelighed, hvor vigtig det er at man bruger rigtig meget tid på at rammen ens målgruppe når man laver Facebook kampagner og her ikke kun til vælger grupper, men i lige så høj grad fravælger lande, som absolut ikke har interesse i ens side.
Kan se her på Amino, at alt for mange stadig bare Booster en Facebook konkurrence, og så sidder og klapper i deres hænder når de kan se deres likes bare vokser, uden hensyn tagende hvor disse likes kommer fra.
Jeg har lavet kampagner for nogle få 100-kroner. Mange likes kommer fra underlige navne som vi ikke bruger i Danmark. Går man videre, er det folk fra andre lande der liker. Næste gang jeg så poster et opslag, er det nok ikke folk fra Danmark der ser det. Man giver penge for at ødelægge sin egen forretning.
Prøv at lægge mærke til videoer på Facebook. De starter af sig selv når folk scroller ned over dem. De kommer direkte fra Youtube, men pludselig er det Facebook der tjener penge på reklamer, da de jo har mange flere visninger af videoen.
Folk der tjener penge på Youtube-visninger får ingen penge fra Facebook når deres video afspilles. Er den delt nok gange på Facebook, kan det ødelægge indtjeningen på videoen.
Det var selvfølgelig bare en sidebemærkning, men samlet set er begge tilfælde da ret grove.