Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forvaltning af andres penge

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en ide til en hjemmeside hvor f.eks. firmaer kan indsamle penge til deres organisation. 

Pengene går jo i første omgang ind på min konto, og jeg formidler dem så videre til de enkelte foreninger.

Nu er jeg så kommet i tvivl om det kan skabe problemer ret skattemæssigt, for jeg vil jo ikke risikere at skulle betale skat og moms af alle de penge jeg fører videre til foreningerne.

Er der nogen her der har erfaring med noget lignende?

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil ikke være skattemæssigt jeg ser problemer, men snarere Hvidvasklovgivning og korrekt registrering herefter, samt finansiel lovgivning (omfattes du af bankregler og Finanstilsynet). Regler for indsamlinger og meget mere, som gør det mere kompliceret end som så.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

I kortet træk er det et affiliat site hvor provisionen gives til f.eks. Kræftens Bekæmpelse m.fl.

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine indtægter på affiliate er skattepligtige. Provision til Kræftens bekæmpelse er udgift (fradrag) men kun som jeg husker i hovedet 15.200 per år med mindre fast gavebrev med garanti over 10 år  og for selskaber max 15% af omsætningen (alt du får ind) Resten af indtægten er normal skattepligtig indtægt hvorfra andre udgifter trækkes naturligvis

vh John Hannover -

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

I teorien går affilate indtægterne jo til  f.eks. Kræftens Bekæmpelse som så betaler et gebyr for at benytte min service.

Jeg er helt med på at jeg så skal betale moms og skat af dette gebyr. 

Det må være muligt at strikke noget sammen. Der findes f.eks. https://charii.com der har et lign. koncept.

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

så gå til en revisor - for mit svar er korrekt og dem du henviser til kan du jo ringe og tale med.De tabte 1 mio som svarer ca til hele deres lønomkostning - og revisor skriver - som også deres vedtægter gør, at

Selskabets formål er at drive virksomhed med udvikling, markedsføring og drift af en IT- og markedsføringsplatform (webportal) samt anden virksomhed, der efter bestyrelsens skøn er forbundet hermed

ret meget i uoverensstemmelse med deres hjemmeside - men som jeg lige hurtigt læser det - prøver de bare at være et forbindelsesled mellem privat person og modtager af velgørenhed i skattegodkendt forening - personerne der donerer gør det reelt direkte og derfor skal de også give deres CPR til den modtagende forening som indberetter det som personlig donation - det er ikke Chrerrie som donerer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)