Hej tomti
Tror ikke der lige kan udpeges konkrete produkter.
Jeg er p.t. i gang med at få halet et salgsprodukt i land til udlandet og salget vil lægges ud til netop kørende sælgere.
Det som var vigtigt for mig var :
1 ) Stor bred målgruppe både af mænd og kvinder i alle aldre.
2) Målgruppen forsvinder ikke ind, da der kommer nye til hele tiden år efter år.
3) Produktet kan sælges til forskellig artede butikker, som gør at sælgeren bruger mindre tid på landevejen,
3) Patenteret produkt med dokumenteret virkning
4) Det er en nyhed på markedet
5) Jeg synes om produktet + at det er Dansk
For at du skal tjene de ekstra gode penge, så kræver det også at du er kreativ i forhold til at se på produktets målgrupper og salgssteder.
En gang havde jeg en produkt nyhed hvor målgruppen typisk var kvinder og de oplagte butikker var matas, apoteker, helsebutikker mv.
I de oplagte butikker ville mit produkt ikke skille sig vildt ud, da der er meget andet godt der.
Målgruppen var kvinder, så jeg så efter hvor kvinder også var og det var f.eks hos frisøren og i hjem indretnings butikker.
I de butikker skilte produkterne sig vildt ud og frisøren havde rigeligt med tid til at sælge under klipningen. Og i den anden butik blev kvinderne bare draget da de ikke havde forventning om at møde produktet.
Den ene forretning solgte ca. 12 gange mere end den oplagte og den anden ca. 8 gange mere.
Det var hvad jeg havde at sige umiddelbart :-)
Fra Henrik