Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv mig feedback på mit cykelsite

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til din søgen af cykelhandler, kan du sådan set bare søge efter cykelhandler på Google. Hvis de har listepriser og angivet mulighed for fragt, så sælger de helt hundrede over nettet.

... og nu til, hvad jeg syntes om din side. Ouch

Lad os begynde med konceptet

Du vil tage penge for at liste folks cykler. Okay, lyder som DBA blandt andre. Alternativt hamrer du affiliate link på. Det sidste er der intet galt i, det koster jo ikke forhandleren noget, så længe der ikke er salg. Men hvorfor skulle de betale up front for en listning, hvis du ikke kan levere salg? Og med din nuværende side, opbygningen og manglende besøgende, begge ting, der kan fikses, så har du intet at tilbyde. Endnu.

Din sides opbygning

Drop hvad du end har lavet din side i. Ud med det, brænd det, slagt det, korsfæst det. Hele svineriet. På samme tid.

I stedet bør du gøre som der allerede er anbefalet: Wordpress, find et lækkert tema. De fleste temaer er udviklet til at være responsive, så det er ikke noget problem at finde et, der ser lækkert ud på en mobil / tablet / whatever.

Din cykel liste er, hvad man populært vil kalde en kategoriside. Den lister de forskellige cykeltyper, der findes. Super, intet galt der. Hvis de så bare henviste til en ny side med alle cyklerne, listet på samme måde som listen man kom fra. Hver af disse skal så have en artikel omkring hver eneste cykel, du gider tilføje og skrive om. Det andet er tynd indhold, og det holder ingen steder.

Det er desuden ufattelig misvisende at klikke på mountainbikes, se "masser af mountainbikes" til en pris på 11.190 kroner. Klikker man kommer man ind på en kategoriside med cykler op til 50.000 kroner. Kan du se problemet der?

Samme gælder racercykel. Du nævner én, linker til en kategoriside med cykler fra 7.000 til 81.000 kroner.

Hvis du vil slå dig på det marked, så skal du være bedre end de andre, der også har affiliatesider med cykler.

Det er op ad bakke, men held og lykke med det.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Varde
Tilmeldt 23. Jan 17
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for feedbacken jeg grupler over det.

Mange nævner jeg bør skifte til wordpress men Drupal bør vel kunne det samme selv om det jo nok er mere

tungt at danse med.

Det med at jeg har pris på en enkelt cykel og man så kommer til en side med mange cykler inden for den kategori er pga jeg tit oplever at den cykel senere hen er solgt, har ændret sig og så skal jeg ind og rette hver enkelt konstant, derfor tænkte jeg det ville være smartere at man bare kunne vælge selv hvad de har inden for denne kategori.

Så man skal mere se på det som et eksempel på en fra deres cykel udvalg. Måske skulle jeg droppe at sætte en pris på.

Jonas:

Til din søgen af cykelhandler, kan du sådan set bare søge efter cykelhandler på Google. Hvis de har listepriser og angivet mulighed for fragt, så sælger de helt hundrede over nettet.

... og nu til, hvad jeg syntes om din side. Ouch

Lad os begynde med konceptet

Du vil tage penge for at liste folks cykler. Okay, lyder som DBA blandt andre. Alternativt hamrer du affiliate link på. Det sidste er der intet galt i, det koster jo ikke forhandleren noget, så længe der ikke er salg. Men hvorfor skulle de betale up front for en listning, hvis du ikke kan levere salg? Og med din nuværende side, opbygningen og manglende besøgende, begge ting, der kan fikses, så har du intet at tilbyde. Endnu.

Din sides opbygning

Drop hvad du end har lavet din side i. Ud med det, brænd det, slagt det, korsfæst det. Hele svineriet. På samme tid.

I stedet bør du gøre som der allerede er anbefalet: Wordpress, find et lækkert tema. De fleste temaer er udviklet til at være responsive, så det er ikke noget problem at finde et, der ser lækkert ud på en mobil / tablet / whatever.

Din cykel liste er, hvad man populært vil kalde en kategoriside. Den lister de forskellige cykeltyper, der findes. Super, intet galt der. Hvis de så bare henviste til en ny side med alle cyklerne, listet på samme måde som listen man kom fra. Hver af disse skal så have en artikel omkring hver eneste cykel, du gider tilføje og skrive om. Det andet er tynd indhold, og det holder ingen steder.

Det er desuden ufattelig misvisende at klikke på mountainbikes, se "masser af mountainbikes" til en pris på 11.190 kroner. Klikker man kommer man ind på en kategoriside med cykler op til 50.000 kroner. Kan du se problemet der?

Samme gælder racercykel. Du nævner én, linker til en kategoriside med cykler fra 7.000 til 81.000 kroner.

Hvis du vil slå dig på det marked, så skal du være bedre end de andre, der også har affiliatesider med cykler.

Det er op ad bakke, men held og lykke med det.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal overveje hvor meget du vil bruge af tid.

Der mangler SEO i høj grad, og derfor vil de fleste nok være ligeglade med et link fra din side. Så skal der laves noget drastisk om på siden, så er det nok nu du skal gøre det. 

Der er rigtig meget potentiale i din idé, men det kræver meget arbejde.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Kvorning:

Tak for feedbacken jeg grupler over det.

Mange nævner jeg bør skifte til wordpress men Drupal bør vel kunne det samme selv om det jo nok er mere

tungt at danse med.

Det med at jeg har pris på en enkelt cykel og man så kommer til en side med mange cykler inden for den kategori er pga jeg tit oplever at den cykel senere hen er solgt, har ændret sig og så skal jeg ind og rette hver enkelt konstant, derfor tænkte jeg det ville være smartere at man bare kunne vælge selv hvad de har inden for denne kategori.

Så man skal mere se på det som et eksempel på en fra deres cykel udvalg. Måske skulle jeg droppe at sætte en pris på.

Drupal er meget tung at danse med. Og jeg er sikker på, at siden kan være ganske god, hvis man kan tage dansen med en 350 kilo tung dame.

Wordpress er mere den lette søde pige på 65 kilo. Hun svinger rundt og er let at navigere. Læner hun sig bag over kan du sagtens holde hende, i modsætning til Drupal, der trækker dig med i faldet. Igen, medmindre du er udrustet til dansen.

Wordpress communitiet er så enormt stort, at du kan finde plugins til alt, temaer, der kan alt muligt, selv ligegyldige funktioner. Men det er langt lettere at sætte sig ind i. Personlig erfaring, kan være anderledes for andre.

Det at en cykel bliver udsolgt eller fjernet, det er selvfølgelig træls, men kommer du ud for sådan et tilfælde, kan du rette i teksten og skrive, at den givne cykel er udgået, men i stedet kan man finde en tæt tilsvarende. Link så til den. Lidt arbejde, men du beholder en masse indhold og deraf en trafikkilde.

Jeg har selv på min egen affiliateside, den som jeg har i signaturen, et produkt, der udgik af hjemmesiden. De har så lavet en redirect til den nye, så det gamle link ikke går dødt. Jeg reklamerer for produkt a, men besøgende får produkt b. Det er essentielt det samme, bare andet design og navn. Jeg kunne ændre det, men siden trækker trafik, og jeg får salg igennem det, så jeg lader den være for nu.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)