Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbne ekstra virksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

For at komme til sagen:

Jeg har pt. en enkeltmandsvirksomhed som yder rådgivning og laver kurser.

Det jeg vil er, at åbne et bogforlag som skal hedde noget helt andet end navnet på enkeltmandsvirksomheden. Her tænker jeg på når jeg skriver kontrakter med forfattere etc., så vil jeg ikke have at enkeltmandsvirksomhedens navn står der, men forlagets navn som kan være "Dimitris Forlag".

Er det muligt at jeg kan køre forlaget ind under min enkeltmandsvirksomhed på en eller anden snild måde? Jeg tænker her på at jeg bliver fri for at lave to regnskaber, og gøre alting så besværligt. Eller er jeg nødt oprette en helt ny virksomhed til forlaget?

Giver det mening? 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan ihvertfald som selskab have binavne.

Det kan man vist ikke seom enkeltmandsvirksomhed. Men dit firma kan f.eks. hedde: Dimitris Rådgivning & Dimitris Forlag.

Så kan du bruge navnene efter behag. Jeg er dog lidt i tvivl om det er lovpligtigt, at bruge det fulde navn på fakturaer.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 21:55

Allan.:

Du kan ihvertfald som selskab have binavne.

Det kan være jeg skal overveje at stifte et ApS.

Jeg fik en tanke, kan jeg i min enkeltmands. lægge forlaget og rådgivningen/kurserne under to SE-numre? Så forlaget får ét SE-nummer og rådgivningen/kurserne kommer ind under et andet? Eller bruges SE-numre ikke på den måde?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du åbner endnu en enkeltmandsvirksomhed, vil SKAT stille spørgsmål om, hvorvidt det er nødvendigt, og du vil automatisk overgå til at skulle afregne moms månedligt.

Der er ingen problemer med at have to aktiviteter i det samme firma. Udfordringen er navnet. Det skal fremgå, hvem man handler med. Du kan evt. ændre firmanavnet til Dimitri Hardorff (eller v/Dimitri Hardorff :-)). Og så have dine forskellige aktiviteter præsenteret som f.eks.

Dimitris Forlag
v/Dimitri Hardorff
Adresse, cvr. osv.

Det er nok den mest enkle workaround....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 23:18

Anette/Inloco:

Hvis du åbner endnu en enkeltmandsvirksomhed, vil SKAT stille spørgsmål om, hvorvidt det er nødvendigt, og du vil automatisk overgå til at skulle afregne moms månedligt.

Moms månedligt Ick! no like!

Vi ændrer navn på virksomheden. Tak for svaret til Jer begge. Det er meget værdsat! 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)