ja det er jo værre i så fald. For det er så nu iflg. Dinero sådan, at du skal indberette OG betale moms af ydelseskøb udlandet - fordi dit service fee til udlandet er et "ydelseskøb" udlandet
Hvad der så er problemet og som jeg ikke ser gennemgået i Dinero er - at hvis ikke momspligtige erhverv - som Uber chauffør skal foretage ydelseskøb i udlandet - så SKAL de inden momsregistrere sig. Ikke momspligtige erhverv må ikke foretage ydelseskøb i udlandet uden momsregistrering
Du må høre über eller Dinero - hvordan de forholder sig til - at din service fee er ydelseskøb udlandet og derfor - selvom de korrekt skriver du ikke er momspligtig og ikke kan lægge moms på eller trække momsfra - kræver momsregistrering alene for at kunne indberette og betale ydelsedmoms?
Jeg tror ikke über chauffører generelt momsregistrerer sig
Her måtte en Whiskey eller en Jesper_NL da gerne komme på banen
I lyset af at det er jo vel er gjort forbudt - så TROR jeg bare jeg ville skatteangive overskuddet og ikke foretage mig andet - for et som du beskriver det meget lille beløb - men hvis det er erhvervsmæssig ydelseskøb uden for EU - så er svaret _ momsregistrering og indberetning.
vh John Hannover