Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er lovgivning på det område?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Har et spørgsmål.

Hvis dig og en kunden har lavet en samarbejdsaftale og kunde vælger efterfølgene at komme hjem til dig og fortælle det skal stop men der står i samarbejdsaftalen at det skal ske på skrift.

Kunder har endnu ikke valgt at betalet lønnen men der imod vil de gerne ha website som der er blevet udarbejdet.

kan jeg fortælle kunden, at man har 10 hverdage til at betale det eller hvordan står man der?

Hvad er der af lovgivning så på det område?

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge lovgivningen er en mundlig aftale ligeså gældende som en skriftlig,

Det er lidt svært at forstå problemet, kunden vil gerne have det website du har lavet, men du vil have pengene før du leverer produktet?

Tit deler man opgaven op i mindre bidder, så tabet ikke bliver så stort hvis en partner springer fra aftalen.

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. 

Kunden vil gerne ha hjemmesiden end til det som jeg har opnået at lavet end kunden opsiger aftalen.. Ja jeg vil gerne ha penge for det jeg har lavet fordi ellers er det ligesom bare "spillet" arbejdet hvis man kan sig det.

Opgaveren har været delt op i mindre bidder i forhold til de var på SU og jeg heller ikke tabt noget.

Jeg tænker lidt: Kan man skrive sådan her til dem. Hvis i ønsker hjemmeside har i x antale dage til at betale det fulde beløb ellers vil dette site blive slette helt og det ikke vil være muligt at genarbejdet disse filer.

X antale dage tænker jeg 10 dage.

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

http://virksomhedsassist.blogspot.dk/2017/01/indgaelse-af-aftaler.html



Her står der kort omkring aftaler og at de er bindende mm.

Som der står i indlægget er store dele af aftaleloven deklaratorisk. Så det kommer meget and på, hvad der er aftalt i kontrakten i har lavet.
Hvis det eneste som er aftalt er at du skal lave en hjemmesiden inden en bestemt dato, og du med sikkerhed kan sige at du overholder tidsplanen, og laver det som er aftalt, så har du en bindende aftale, hvilket vil sige, de er forpligtet til at beltale og du er forpligtiget til at lave hjemmesiden.

Men tror ikke helt jeg er med, fordi du skriver om at at de siger det skal stop, "men det skal ske skriftlig". Altså hvis i har aftalt at aftalen kan annulleres, hvis en af parterne skriver til den anden, så bliver aftalen annulleret. Så i skal begge været stillet som før aftalen blev indgået, hvilket vil sige du skal have dækkes dine omkostninger du har haft, men nødvendigvis ikke overskud, så du kan også komme til at skulle betale nogle penge tilbage.  

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.

Der står nemlig: Hvis x eller/og y ønsker at stoppe samarbejdet så skal det ske mindste 3 måneder før. Det skal ske på skrift varsel til Jesper Petersen.
Dermed komme de hjem til mig i Søndag og sagde ligesom ”stoppe” samarbejdet med mig. Fordi de ikke troede på ideen.

Dermed har de heller ikke svaret på mine opkald ang hvornår de forventer at betaler min løn mv.

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra at der så er mere end 3 måneder, så i princippet, hvis de havde skrevet beskeden til Jesper, ville det have været en gyldig opsigelse af aftalen. Jeg giver dig ret i at det er forkert, når aftaler lyder det skal ske skriftlig, men jeg vil ikke hænge mig mere i den del.

Mit bedste bud vil være, at så længe dine omkostninger til at bygge hjemmesiden er dækket, så vil jeg ikke gå videre med den. Men i og med at aftalen er opsagt, kan du beholde hjemmesiden, og hvis de vil have den del, som er lavet, kan du sælge den til dem, til den pris du nu syntes fair.
Det skal siges, at det kun er omkostningerne der skal dækkes, det vil sige din løn/overskudet af arbejdet skal du ikke regne med at få.
Hvis der er et overskud lige nu af det arbejde der lavet, kan det være lidt uvis om det beløb skal betales tilbage til dem, da begge parter skal stå som de gjorde før aftalen blev indgået, men hvis du har sagt nej til en anden opgave, fordi du havde denne, så kan der argumenteres for at du kan beholde det overskud der nu måtte være.

Det skal lige tilføjes at jeg har ikke uddannet indenfor jura, så hvis der er en med noget jura bagrund, er de velkommen til at rette på det jeg har skrevet. 


Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Det er tilbage i snart af d 21-10-2016 ca hvor jeg startede med, at arbejdet. og jeg fik min første løn d 16.11.2016 og skulle have haft anden omgang d 1.1-2017 fordi så havde de fået CVR nr mv...

Jeg har ikke fået den løn som jeg mener, at jeg mener at jeg skulle ha efter som jeg har brugt omkring 65 timer ca på d 3 mdr ved siden af min uddannelse.

Da jeg fik min første løn havde jeg brugt 24 timer. Er dog klar over det er næste det samme hvis man hurtig laver noget matematik hovedregnen.

Omkosting til byggning af hjemmeside er ikke dækket vil jeg mene.

Håber der er flere som har gode båd på hvad man kan gøre.

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg snakker om omkostninger, så indgår din løn ikke, da det i princippet er dit overskud, er fra start gået ud fra at de har ansat dit firma til det.

Omkostninger dækker derfor kun de udgifter du har bilag/fraktura på, til eksempelvis køb af webhotel, domæne, moduler osv.

Du kan være "heldig" at have et erstatningskrav, så at du kan få din løn betalt, hvis du har haft tab avance. Dette kræver at du kan bevise du har tabt avance eller har tabt på at indgå aftalen med køberen, her ses der altså ikke på timer, men kroner og øre.

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

okay,

Tak for forklaring og hjælpen.

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der imod da de opsagde aftale, sagde de til mig, at de nok skulle betale min løn for det sidste stykke tid.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)