Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CPR på faktura?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har nu udført et stykke arbejde for en virksomhed, og har fået at vide at så snart jeg har sendt en faktura, vil jeg få mine penge! Her kommer problemet så.. 

Jeg kender ikke denne person, så jeg har ikke så meget lyst til at give mit CPR nummer.. Jeg har ikke CVR nummer, da jeg ikke er så gammel. Jeg kan læse mig frem til på diverse andre debatsider at reglen med CPR nummer er en skrøne, og at det er noget vrøvl.

Det har dannet mig et indtryk af at det fakturaen skal indeholde er:

 - Fulde navn

 - Adresse

 - Telefonnummer

 - Kontooplysninger

Har jeg forstået det korrekt? Og hvis ikke, er det så muligt at i kan henvise til et sted i loven hvor der står at jeg skal påføre CPR?

På forhånd tak

Mvh Frederik / Webfyren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står ganske rigtigt ingen steder at der sksl stå cpr-nummer på en faktura. Men din kunde har indberetningspligt til SKAT og skal derfor bruge dit cpr-nummer til dette. Hvordan du giver ham det er dit valg - mundtligt eller skriftligt.

Tilmeldt 14. Jan 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er der ikke en måde at gøre det så jeg selv kan indberette det?

Tilmeldt 14. Jan 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke en måde selv at indberette det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Pligten til at indberette er din kunde (fremgår af skattekontrollovens paragraf 7). Dit ansvar er at kontrollere om har indberettet det når du får dit forslag til selvangivelse fra SKAT.

Tilmeldt 14. Jan 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vil du mene at der ikke er en måde for mig, en 13 årig, at få mine penge for at udvikle hjemmesider?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg så ikke nogen holdning til. Problemet er at skatteretten ikke ser på om du er 13 eller 40 år.

Vælger man at lave arbejde for en virksomhed så følger der nogle regler med på godt og ondt. Blandt andet at SKAT vil have at vide hvad virksomheden udbetaler til dig.

Tilmeldt 14. Jan 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Men vil du mene at der er en måde at sende en faktura uden et CPR nummer på, for mig, da jeg jo ikke kan oprette CVR..

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen umiddelbar grund til at du ikke skal kunne sende en faktura med dit CPR nummer på; det er almindelig praksis og det vil ikke være sidste gang du bliver udsat for det.

I øvrigt er det, i din unge alder, også temmelig risikofrit for dig, da det ikke er muligt at lade dig hæfte for gæld, hvis det er sådan noget du er bange for.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)