Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med bloggere?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Dette er ikke et indlæg om en specifik branche men generel brug af bloggere til promovering og hvor god en ide eller mangel på samme dette er (opvejet med priser osv) - Kun DK marked

Jeg er i en branche hvor top bloggere i DK snildt tager 4000+ blot for blog indlæg (det er ovenikøbet i den billige ende), og som marketingsmand tænker jeg straks i konvertering og at jeg kan bruge midlerne bedre via f.eks Adwords, hvis man ser på konvertering.

f.eks spørger jeg tit de bloggere som kontakter mig omkring samarbejde om de kan dokumentere at deres trafik kun er fra DK når de slynger ud omkring hvor mange besøg deres blog får pr måned - likes - følgere osv, og her er jeg endnu ikke stødt på nogen som kan dokumentere dette. Jeg vil næsten sværge på at ingen har analytics tilkoblet deres blog og kan dokumentere deres trafik og hvor holdbar den er, og det er jo absurt når man tænker på de priser de tager.

Så er der nogen der har god konverterings erfaring fra dyrt betalte blog indlæg - alle brancher er velkomne til at skrive.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Blot for at bidrage til din bekymring, så har jeg ligeledes oplevet, hvordan folk siger, at de har rigtig mange besøgende, men det er 3 sekunder gns. varighed mv. :-)

Jeg har haft rigtig god erfaring med bloggere. Det, jeg har lagt meget vægt på, er at fortælle bloggerne, hvordan det kan skabe værdi for dem at blogge hos mig. 

Eksempel: 

En blogsektion på mit site er oprettet, hvor unge kan læse om de ting, de synes er sjove (mode, træning, gaming mv.). De skriver et enkelt blogindlæg til mig om måneden, og det koster mig ikke en øre - faktisk får jeg flere besøgende af det, så jeg tjener på det. Jeg skrev til dem, om de ønskede flere unge følgere (selvfølgelig vil de det). Dernæst fortæller jeg om, hvordan de hos os kan blogge, hvorefter deres månedlige blogindlæg bliver en del af vores nyhedsbrev, kommer på Facebook + Instagram og naturligvis aktivt på sitet. Det giver dem mange seere og derved følgere på deres egen blog. Jeg giver dem ydermere "lov til" at linke til deres egen blog og til deres sociale medier, og det er mange bloggere glade ved. Faktisk har jeg oprettet en profil til hver blogger, så de nemt kan følges på sociale medier. Win-win-situation.

Jeg håber, jeg kunne inspirere. Vil ikke anbefale at betale for indlæg, siger min (meget, meget smalle) erfaring. :-)

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu beskæftiger jeg med affiliate og måling af bl.a. salg, og jeg kan sige at bloggere kan skaffe rigtigt mange salg via blogindlæg.

Men det afhængig naturligvis af antal følgere der læser indlægget samt bloggerens evne til at 'skabe konverteringer'.

Har du overvejet et affiliate program?

Du kan nå mange bloggere ad den vej, og dem der performer kan tjene rigtigt godt og så får du også sorteret dem fra der sandsynligvis vil være spild af penge.

Mvh. Ken

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil sige, at det kommer meget an på om du rammer den rigtige målgruppe. For gør du det, så skal det nok give pote. Faktisk har jeg selv benyttet mig af mange bloggere i den tid, hvor jeg selv drev webshops inden de solgt. Jeg vil ikke hænge bloggeren ud, men jeg har bl.a. prøvet at betale en kendt dansk bloggere 10.000 kr. ekskl. moms for et indlæg, hvor det kun gav salg for halvdelen (virkelig forfærdeligt).

Men på den anden side har jeg også prøvet andre med stor succes. Så det kommer lidt an på om man har lavet sin research. For da vi tabte vores penge var det ren og skær fordi, at vi ikke havde brugt tid på at lave en research af bloggen. 

Vh. Kasper // SEDIA

Tilmeldt 15. Jul 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej har ikke overvejet affiliate program fordi de fleste bloggere i dag er connected til forskellige sites som man først skal igennem med hensyn til annoncering

Tilmeldt 15. Jul 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!

Da jeg aldrig har brugt bloggere og ved de fleste er unge og nok ikke lige ved hvor god deres trafik på bloggen er, så er jeg bare lidt mistroisk på hvor godt det kan konvertere f.eks kun på et dk marked. Som jeg også skrev tidligere hører jeg tit den der med ååårrhh min blog får 10000+ besøg om måneden osv, men det nytter jo ingenting hvis 9500 af dem er bot besøg fra Rusland eller lignende :)

Og når man snakker tusindvis af kroner for et indlæg har jeg bare super svært ved at vurdere om det er noget jeg vil fokusere på kontra adwords, jeg synes ikke det er svært at finde de gode blogge/bloggere med målgrupper, det er blot hele vurderingen og omkostningerne, for jeg ville godt nok føle mig dum hvis jeg betalte 10000+ for et indlæg og som du oplevede måske kun konverterede ca 50% uanset om man kan trække det fra eller ej :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)