Hej Alle Dette er ikke et indlæg om en specifik branche men generel brug af bloggere til promovering og hvor god en ide eller mangel på samme dette er (opvejet med priser osv) - Kun DK marked Jeg er i en branche hvor top bloggere i DK snildt tager 4000+ blot for blog indlæg (det er ovenikøbet i den billige ende), og som marketingsmand tænker jeg straks i konvertering og at jeg kan bruge midlerne bedre via f.eks Adwords, hvis man ser på konvertering. f.eks spørger jeg tit de bloggere som kontakter mig omkring samarbejde om de kan dokumentere at deres trafik kun er fra DK når de slynger ud omkring hvor mange besøg deres blog får pr måned - likes - følgere osv, og her er jeg endnu ikke stødt på nogen som kan dokumentere dette. Jeg vil næsten sværge på at ingen har analytics tilkoblet deres blog og kan dokumentere deres trafik og hvor holdbar den er, og det er jo absurt når man tænker på de priser de tager. Så er der nogen der har god konverterings erfaring fra dyrt betalte blog indlæg - alle brancher er velkomne til at skrive. |
Hej
Blot for at bidrage til din bekymring, så har jeg ligeledes oplevet, hvordan folk siger, at de har rigtig mange besøgende, men det er 3 sekunder gns. varighed mv. :-)
Jeg har haft rigtig god erfaring med bloggere. Det, jeg har lagt meget vægt på, er at fortælle bloggerne, hvordan det kan skabe værdi for dem at blogge hos mig.
Eksempel:
En blogsektion på mit site er oprettet, hvor unge kan læse om de ting, de synes er sjove (mode, træning, gaming mv.). De skriver et enkelt blogindlæg til mig om måneden, og det koster mig ikke en øre - faktisk får jeg flere besøgende af det, så jeg tjener på det. Jeg skrev til dem, om de ønskede flere unge følgere (selvfølgelig vil de det). Dernæst fortæller jeg om, hvordan de hos os kan blogge, hvorefter deres månedlige blogindlæg bliver en del af vores nyhedsbrev, kommer på Facebook + Instagram og naturligvis aktivt på sitet. Det giver dem mange seere og derved følgere på deres egen blog. Jeg giver dem ydermere "lov til" at linke til deres egen blog og til deres sociale medier, og det er mange bloggere glade ved. Faktisk har jeg oprettet en profil til hver blogger, så de nemt kan følges på sociale medier. Win-win-situation.
Jeg håber, jeg kunne inspirere. Vil ikke anbefale at betale for indlæg, siger min (meget, meget smalle) erfaring. :-)