Jeg har ikke været udsat for at nogen banker har lukket en konto eller brokket sig over at man kører en lille personlig virksomhed via sin privatkonto.
Jeg har hørt at nogle banker tillader at man kører erhvervsøkonomi gennem en privat konto. Det drejer sig om en PMV.
Er der nogen der har erfaring med dette, og kender en god bank som tillader det?
På forhånd mange tak.
Mvh, Lila
jeg ville tro der stadigt findes banker der accepterer et lille PMV via personlig konto - og tilknytter CVR nr til det som nemKonto - men sandt og sige er det nok færre og færre - og det kan afhænge en del af hvordan dit forhold er privat til din bank - altid holdt aftaler osv.
Du må helt enkelt jage rundt - for svar fra nogen her, som siger DE skam bruger en personlig konto med CVR tilknytning som nemKonto er ikke meget værd, med mindre de samtidigt giver dig navnet på deres bankmand og telefonnummeret - netop fordi der er så stor forskel på, om de fik OK for 1 år siden - og deres personlige forhold Lad os håbe nogen kommer med navn og tlf - for det ville hjælp en del givet
Skal banken være inde over for at man kan tilknytte sit CVR-nr. til en konto og derved oprette den som sin firma-nemkonto, eller er det udelukkende noget man selv gør på virk f.eks?
Og hvis man nu bare begyndte at bruge sin private konto til sin mindre private virksomhed uden bankens samtykke, hvad kunne der så være af mulige konsekvenser, hvis banken fandt ud af det?
Og ja, tak for opfordringen, John, folk er meget velkomne til at dele information om hvilken bank og bankmand, som de måtte have en sådan ordning med.
Altså jeg tror sgu ikke jeg har noget cvr tilknyttet mine konti og der kører da erhverv igennem? Skal man være opmærksom på noget her? De ved godt jeg er selvstændig..?
hvis du har CVR er det lovpligtigt at have en nemKonto til det CVR og det kræver at det tilknyttes. Det kan godt tilknyttes til en personlig konto hvis banken vil - men tilknyttes skal det lovpligtigt