Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste løsning til 2 synkrone arbejdsstationer?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolay:
Hvor mange konti/domæner drejer det sig om ?

10 domæner med varierende aktivitet, men det antal stiger kun....

Delte postkasser synes jeg lyder som et skridt tilbage.... De domæner jeg har har ifte ingen sammenhæng, så jeg kan ikke blot bruge 1 primær konto. Det er for ustruktureret både mht. modtage og sende mails...

En dock der virker ordentligt til en 910 eller 900 - yoga som vi også snakkede om i en anden tråd ville være at foretrække, En uden diverse forbehold og svagheder.... Det er åbenbart ikke så nemt... :(

Hilsen Morten 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 123
Fra  DataWise Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du køber den nye Yoga 910, så er jeg da ret sikker på at der er usb c i. Og så burde der kunne findes en god dock. Dell sælger blandt andet nogen, hvor du kan sætte alt i, og så skal du bare sætte usb c stikket i din PC når du kommer ind. 

Eksempel her. http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&sku=452-BCDQ

Men jeg leder også selv efter en god løsning for tiden, og er ikke kommet frem til den gode løsning endnu. 

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo godt sende fra delte postkasser, så der er den rigtige afsender.
Primære konto i Outlook er kun hvilken standard konto du vil bruge hvis du ikke har valgt noget, og for at outlook ved hvilken kalender m.v. der er standard.
Så når jeg f.eks. stiller mig i support@nodata.dk´s indbakke så finder outlook selv ud af nye mails skal komme derfra, eller hvis jeg besvarer mails fra support så kommer det også der fra.

Hvis jeg går over på min primære, så skifter outlook selv over til den som afsender.
Det tænker jeg da ikke er særligt bøvlet, det kræver selvfølgelig nogle kontoer i 365.



/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal bare være opmærksom på at når man går på USB dock, flytter man skærmkort til usb delen, d.v.s. cpu i stedet for den indbyggede gpu.
Så f.eks. 2X fullHD skærme via USB trækker til på CPUen.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolay:

Man skal bare være opmærksom på at når man går på USB dock, flytter man skærmkort til usb delen, d.v.s. cpu i stedet for den indbyggede gpu.
Så f.eks. 2X fullHD skærme via USB trækker til på CPUen.

Det er åndsvagt - og sjovt nok ikke noget Dell fx gør særlig meget opmærksom på....

Ikke så underligt at en ikke-teknisk gut som mig bliver forvirret på et højere plan Indifferent

Hilsen Morten

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Det er åndsvagt - og sjovt nok ikke noget Dell fx gør særlig meget opmærksom på....

Ikke så underligt at en ikke-teknisk gut som mig bliver forvirret på et højere plan Indifferent



Nej...det er der ikke rigtig nogen der gør, man kan meget via USB, men det har også sine begrænsninger.

Tro mig det er ikke kun ikke-tekniske der kan blive forvirrede.
Lenovo slog op i sin tid at bl.a. deres t460s m.v. kunne trådløst dockes, ja hvis den havde det rigtige kort i sig, det var bare ikke lige noget de har gjort noget stort nummer ud af.

Men skal man have den rigtig gode oplevelse, skal man vælge en computer som kan dockes, helst via en klassisk dock.
Det er er i hvert fald helt klart den opleves som jeg har ud fra mine kunder, for det virker altid, fordi at udgangspunktet er at det er en forlængelse af stikkene i computeren!
Alternative løsninger kan virke bl.a. One Link virker også okay, men nu mere alternativ løsningen bliver, nu større chance er der for at der kan komme problemer.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolay:
Men skal man have den rigtig gode oplevelse, skal man vælge en computer som kan dockes, helst via en klassisk dock.

Nu kommer jeg til at lyde MEGET dum...

Men... hvad er en klassisk dock?

Nicolay:
fordi at udgangspunktet er at det er en forlængelse af stikkene i computeren!

JEg troede egentligt at alle dockingstationer netop var dette.... en forlængelse af computeren..

Jeg formoder ikke at der finder "klassisk" dock til hverken Yoga 900 eller 910? Hvis du da ved det?

Beklager alle spørgsmålene, men det er virkelig en jungle...

Hilsen Morten

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Men... hvad er en klassisk dock?

En klassisk dock er f.eks. sådan en her: http://shop.lenovo.com/dk/da/itemdetails/40A10065DK/460/6D501EE899104FF9A362D739642CFC27

Der sidder et stik i bunden af computeren, som i virkeligheden indeholder, usb/lan/lyd/skærm etc.
Så når du sætter en skærm til docken, så svarer det til at du sætter det direkte i computeren.
Altså en forlængelse.
Det er også derfor at det er sjælendt at de ultra lette kan dockes på den måde, da der skal spares et eller andet sted, de har typisk One Link dock eller tilsvarende.

På en USB dock, er det en USB port du udnytter og dermed er du nød til at gå fra USB til et netkort, usb til skærm etc....
Hvilket betyder har du en bærbar med et "monster" grafikkort, så udnytter du det ikke når du bruger en USB dock, da USB er mellemleddet.

Håber det hjælper lidt på forståelsen.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolay:
Håber det hjælper lidt på forståelsen.

Jo det gjorde det helt sikkert...

Jeg troede at de nye docks blot var en mere nutidig af de gamle som du også linker til Smile

Men der er åbenbart store forskelle...

Nå men så skal jeg vel vurdere om jeg kan komme i problemer mht CPU brug. Jeg bruger trods alt ikke særlig meget computerkræft i hverdagen. Net, office, og let photoshop indimellem....

Tak for al din hjælp. Det har været super :)

Hilsen Morten

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)