Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste løsning til 2 synkrone arbejdsstationer?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Jeg ønsker at kunne arbejde fra forskellige lokaliteter i 2017. Dels fra vores kontor, fra kontoret vi har på vores lager, og fra div. andre steder når jeg trænger til adspredelse.

Jeg havde egentligt forestillet mig at svaret var at købe en ny bærbar, og bruge den som primær arbejdsstation, og så teame op med en god dockingstation når jeg er på kontoret og har adgang til 2 skærme etc.

Men som du kan læse i denne tråd http://www.amino.dk/forums/t/279921.aspx?utm_source=NewMessagePostedToThreadNonAminoPlus&utm_medium=email&utm_campaign=ForumReply&utm_content=posttextlink#1739666  

så er det ulideligt meget kompliceret at finde en docking station. Man skal sgu have en Ph.D for at kunne finde rundt i den jungle :o)

Så hvad gør man så? 

Jeg bruger pt. Teamviewer, hvor jeg logger på min kontor-computer når jeg arbejder fra min bærbar, men bryder mig ikke synderligt om det.

Jeg kan altid bruge office365, men jeg kan ikke bruge den cloud-baseret mail løsning, da jeg har adskillige domæner, og det kræver adskillige konti.

En exchange mail server er uhyggelig dyr til mit behov.

Så hvad er der tilbage af muligheder?

Optimalt set ville jeg gerne bruge en Yoga 910 - eller den lidt ældre 900 - som udgangspunkt, men docking er ikke besynderligt nemt til nogen af disse maskiner :(

Håber der er nogen der kan hjælpe med inspiration til hvordan i gør?

Hilsen Morten 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det kun er filer og kun dig der skal rette i dem så kunne du evt. bruge dropbox 

Tilmeldt 18. Aug 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der sidder sikkert nogle mere IT-kyndige, som har andre idéer, men umiddelbart ud fra det du skriver, ville jeg nok satse på en Citrix-løsning, fra et etableret firma.

Det betyder i bund og grund, at du logger på en server, fra din computer, hvor alle systemer o. lign bliver afviklet på serveren.

Så du vil i princippet kunne tilgå dit skrivebord, fra en hvilken som helst computer.

Men som sagt - Kan være der er nogle der har en bedre idé :)

/Niels

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Sådan som jeg gør:

Jeg har en Thinkpad T460s, inkl. en dock inkl. en 28" skærm(Om det er en eller to gør ingen forskel på med en rigtig dock).
Mail/kalender etc. ligger i 365 hvor min primære mail ligger.
De andre mail konti som jeg køres på gammeldags maner, som pop3, hvor mailen hentes ned på min 365 konto.
Når jeg svarer tilbage på de andre mails via outlook sker det via pop3 kontoen, men sendt post ender i 365 kontoen, så der det rigtigt ud, og jeg har stadig al min mail med mig hele tiden.
Filer ligger enten på computeren, eller i One drive, så det kan tilgås andre steder fra.
Eneste "fejl" er at mails besvaret via min mobil ikke kommer ned i min 365 sendt post, men det er meget begrænset antal som besvares via mobilen.

F.eks. kunne det være en Thinkpad Yoga 460 som kan bruge en Onelink+ dock som er en "rigtig" dock via et kabel.

Men du skal nok også spørge dig selv om du bruger tablet funktionen på din bære eller om du ikke ville være bedre tjent med en bærbar med "rigtig" dock og så en tablet ved siden af?

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Hvis det kun er filer og kun dig der skal rette i dem så kunne du evt. bruge dropbox 

Ja det kunne jeg hvis det kun handlede om adgang til filer, men det er også adgang til div. programmer, og mails etc. jeg gerne vil have fri adgang til :o)

Hilsen Morten

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 123
Fra  DataWise Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg vil klart anbefale dig at finde ud af hvordan du docker den. 

Har din PC f.eks. et usb-c stik? Så kan du slutte alt til med blot et enkelt kabel. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Zads13:

Der sidder sikkert nogle mere IT-kyndige, som har andre idéer, men umiddelbart ud fra det du skriver, ville jeg nok satse på en Citrix-løsning, fra et etableret firma.

Det betyder i bund og grund, at du logger på en server, fra din computer, hvor alle systemer o. lign bliver afviklet på serveren.

Så du vil i princippet kunne tilgå dit skrivebord, fra en hvilken som helst computer.

Men som sagt - Kan være der er nogle der har en bedre idé :)

/Niels

Hej Niels

Jeg aner ikke hvad det er, men det er da værd at kigge på :o) Dog lyder det umiddelbart dyrt....

Tak for rådet :)

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolay:

Hej.

Sådan som jeg gør:

Jeg har en Thinkpad T460s, inkl. en dock inkl. en 28" skærm(Om det er en eller to gør ingen forskel på med en rigtig dock).
Mail/kalender etc. ligger i 365 hvor min primære mail ligger.
De andre mail konti som jeg køres på gammeldags maner, som pop3, hvor mailen hentes ned på min 365 konto.
Når jeg svarer tilbage på de andre mails via outlook sker det via pop3 kontoen, men sendt post ender i 365 kontoen, så der det rigtigt ud, og jeg har stadig al min mail med mig hele tiden.
Filer ligger enten på computeren, eller i One drive, så det kan tilgås andre steder fra.
Eneste "fejl" er at mails besvaret via min mobil ikke kommer ned i min 365 sendt post, men det er meget begrænset antal som besvares via mobilen.

F.eks. kunne det være en Thinkpad Yoga 460 som kan bruge en Onelink+ dock som er en "rigtig" dock via et kabel.

Men du skal nok også spørge dig selv om du bruger tablet funktionen på din bære eller om du ikke ville være bedre tjent med en bærbar med "rigtig" dock og så en tablet ved siden af?

Hej Nicolay

Mht. mailløsninger så har jeg set på rigtig mange. Ingen af dem virker optimalt synes jeg. Outlook kører åbenbart med 1 primær konto, så skal jeg have mails til alle vores domæner så skal jeg også have 1 konto pr domæne for at kunne køre det online på samme måde som jeg gør på computeren. Utroligt at det skal være et skridt ned-ad at opdatere til nyere teknologi.....

Lige nu har jeg en løsning så når jeg arbejder andre steder end kontoret, så logger på jeg på teamviewer via min bærbar. Jeg har også en tablet som jeg også bruger, men når jeg så liiige skal se på noget på min tablet eller bærbar (og det ikke er via teamviewer) så er det mægtig svært at fortsætte samme sted når jeg kommer på arbejde.... blot som eksempel...

Hilsen Morten

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Mht. mailløsninger så har jeg set på rigtig mange. Ingen af dem virker optimalt synes jeg. Outlook kører åbenbart med 1 primær konto, så skal jeg have mails til alle vores domæner så skal jeg også have 1 konto pr domæne for at kunne køre det online på samme måde som jeg gør på computeren. Utroligt at det skal være et skridt ned-ad at opdatere til nyere teknologi.....

Hvor mange konti/domæner drejer det sig om ?

Du kan også leje med delte postkasser på en 365.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

clauskc.dk:

Hej, 

Jeg vil klart anbefale dig at finde ud af hvordan du docker den. 

Har din PC f.eks. et usb-c stik? Så kan du slutte alt til med blot et enkelt kabel. 

Hej Claus

Nej det har min PC desværre ikke.

Det er overordentligt svært af finde en dock til den bærbar ejg egentligt havde udset mig: Yoga 910. Se evt. selv i denne tråd hvor jeg netop spørger efter hjælp til dock :)

http://www.amino.dk/forums/t/279921.aspx?utm_source=NewMessagePostedToThreadNonAminoPlus&utm_medium=email&utm_campaign=ForumReply&utm_content=posttextlink#1739666 

Har du selv forslag så hører jeg MEGET gerne :o)))

Hilsen Morten

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)