Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løvens Hule/Dragons Den - konceptvariant

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske kender du LØVENS HULE som DR for nyligt sendte endnu en sæson af (https://www.dr.dk/tv/se/loevens-hule/loevens-hule-ii/loevens-hule-ii-6-6). TV konceptet har i årevis kørt i flere lande under navnet Dragons Den. I al enkelthed er omdrejningspunktet at iværksættere afgiver procentdele af deres virksomheder mod kontante investeringer.

Findes der noget tilsvarende (i DK/koncept, site...) hvor iværksættere på samme vis afgiver procentdele af deres virksomheder men mod at opnå andet end penge (eksempelvis knowhow/erfaring/speciel disciplin/netværk etc.) fra en enkeltperson?

HippoCorn er lidt derhenad - men alligevel ikke helt ;-)
På forhånd tak for evt. bidrag du måtte have!

/jabbersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel egentlig tilfældet ved hvert eneste partnerskab, hvor formålet ikke nødvendigvis er penge men nærmere komplementære kompetencer?

Jeg tror dog ikke at der findes så mange virksomheder som faktisk skilter med det.

Senest valgte udviklingsfirmaet Shape at tage andel i Morten Resen's idé. Det er umiddelbart det eneste offentlige tilfælde, jeg kender til.

Tilmeldt 12. Dec 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes masser af udenlandske sider hvor der er Danskere på, som f.eks. angel.co osv :)

En decideret Dansk version af dette ville nok være alt for lille, eller ende med at blive for koncentreret.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Løvens Hule / Dragons Den er vel "bare" tv-konceptet af investor-konceptet.

Der findes da utallige lignende eksempler. Det er ikke ligefrem noget nyt at iværksættere rejser venture kapital og styrker netværk på den måde. 

Jeg ved da også at alle "løverne" i Løvens Hule også har gang i adskillige andre projekter de investere både tid og penge i, som ikke lige er fundet igennem tv-programmet!

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)