Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

International relanchering af dansk webshop

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Min mand og jeg lancerede i juli 2016 en plakatwebshop. Vi ønsker nu at gå internationalt, og det er her vi møder nogle udfordringer.

Vores firmanavn, markedsføring, hjemmeside og domænenavn er dansk (inkl. .dk). Vores firmanavn kan være svært at tyde/udtale for ikke-danskere. Vi ved, at en måde at løse det på er ved at lave en multilingual site på vores nuværende webshop, men så opstår problemet ved, at vores firmanavn ikke er til at greje for dem, der ikke taler dansk.

Vi har nu valgt at købe et domæne, hvor vores firmanavn er direkte oversat til engelsk bl.a. for at sikre os, at det er reserveret til os, hvis vi vælger at gå den vej.

Vi søger nu nogle råd til de valg, vi skal til at tage. Skal vi gå med vores danske firmanavn og integrere en engelsk side på vores .dk-domæne eller skal vi have to forskellige webshops, som linker til hinanden (evt. ved at klikke på DA/EN-flag i topbaren), så vi sikre, at vi har et internationalt domæne, som kan forstås.

En anden udfordring er, at vi gerne vil holde fast i vores danske kundekreds og kommunikation, som vi har bygget op indtil nu. Det betyder, at vores sociale medier bibeholdes på dansk, hvilket gør, at vi må oprette både FB og IG på engelsk også. Her ender vi så med to webshops, to FB-sider og to IG-profiler, som alle skal opdateres og vedligeholdes -> meget arbejde, we know!

Vi håber, I kan hjælpe os. Alle relevante forslag, idéer og råd er værdsat! 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil ikke lige sætte link til mine kunders hjemmeside så sender lige i privat :)

Efter at have bygget en i 5 sprog, 5 valutaer (styres i valutaomregner) 5 forskellige adword, analytics osv. er det bestemt lidt langhåret.
Dog vil jeg råde jer til at gå på Norge og Sverige først da de alligevel søger til Danmark for at købe.
England og Tyskland er ikke så opsøgende på danske priser endnu (med mindre i har unikke produkter)

Ingen shop er bygget til at fjerne duplicate content som også kan forekomme i systemer som disse og et hav af andet.
Multishop er alligevel eneste måde da den deler produkter og sparer enorme af tid.

Et andet råd.
Start ikke i for mange lande på en gang, i begraver jer i tekster, facebook sider og faktisk hele vejen rundt.
Men kig lidt på den shop jeg sender dig, hvor de med gode SEO eksperter er de ret langt nu.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)