Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlæg i Ivs

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

startede virksomhed sidste år i juli, og derfor slutter første regnskabsår nu..

jeg har haft nogle private udlæg der står som mellemreging med ejer. Bruger Billys Som program. 

her til aften ville jeg så udligne mellemregningskontoen inden udgangen af året så jeg får det udlagte tilbage. 

problenet jeg rammer er så, at min bank, AL bank har lukket for straks overførsel til aften kl. 21, hvilket gør at hvis jeg laver denne tilbagebetaling af udlæg, vil det først figurere på bankkontoen i det nye år..

hvad har det af betydning. Kan jeg så ikke få udlægger tilbage da de trækkes i det nye regnskabsår, uden at skulle udbetale dem som løn og beskattes af dem. Eller hvor står jeg..

håber det giver mening. Er lidt grøn i regnskab men synes det er meget lærerigt at kaste sig ud i og håber der er nogle der har tid til et svar inden festen begynder..

og rigtig glædeligt nytår til jer alle..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:33

Så længe det er udlæg af ting du har lagt ud for, er det helt ligemeget om du får pengene tilbage i år eller næste. Status og dit tilgodehavende føres med over til næste år og kan stadigt hæves uden skat

Overvej at lade en økonomi kyndig lige løbe dit 1,5 års regnskab for IVS igennem for evt fejl, men det haster ikke spor, gøres let efter nytår

god nytår til dig også

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:19

Super. Mange tak for det. Så bliver det i det nye år det bliver gjort og kan fejre nytåret med ro i maven :-).

Helt enig med dig ift. en økonomikyndig. Har altid haft det som plan at jeg lavede det løbende bogholderi og moms og så skulle have en bogholder eller revisor til at lave årsregnskabet. Hvad er din holdning. Det er et lille firma endnu med lige under 100.000 i omsætning til dato. Er det overkill med revisor? Koster jo noget mere.

Og godt nytår endnu en gang :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)