Hej Jeg har efterhånden fået nogle ganske fornuftige placeringer på Google. Jeg har blandt andet en del #1'ere og #top 3'ere på de rigtig gode ord. Mit problem er dog, at jeg synes min CTR er utrolig lav. Jeg er godt klar over, at de 4 top annoncer garanteret æder en del af den CTR jeg kunne have fået, men synes alligevel at 6-8% på #1 og 2-4% på #2 er meget lavt. Jeg har fx. #1 på malerier og maleri - der er min CTR på henholdsvis 7,9 og 7,5. Jeg har #2 på abstrakte malerier og abstrakt maleri - der er min CTR på henholdsvis 1,6 og 1,96. De gode søgeord jeg har eksempelvis #4 eller #5 på er min CTR egentlig ok med i forhold til placeringen (mellem 5-8%). Jeg har prøvet at arbejde med forskellige metabeskrivelser, men synes ikke rigtigt det slår igennem. Giver det god mening at benytte sig af Adwords på de søgeord hvor jeg i forvejen er #1? Min konverteringsrate er ganske udmærket, så derfor vil jeg gerne have flere ind :) Mvh. Malthe |
Der er nogle forskellige tips til hvordan man kan øge sin CTR i organiske søgeresultater ved at optimere sine title tags og meta descriptions. Blandt andet har Halfdan Timm skrevet dette blogindlæg, og du kan læse denne guide på unitate.dk.