Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jura råd søges

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger et godt råd, som min advokat ikke har svaret fyldestgørende på.

Som sagsøger har jeg modtaget et svarskrift. OK så langt.

Ved gennemgang af bilag opdager jeg, at flere bilag er kørt igennem "Paint" og data er ændret. Det er fakturanummer, dato, salgs-og leveringsbetingelser, noget i vareteksten,  osv.

Skal jeg anmelde sagsøger og sagsøgers advokat for dokumentfalsk, eller skal jeg lade retten tage dette skridt?

Svarskrift er nægtet at svare på baggrund af disse "redigeringer".

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59

Vejen frem er vel en duplik hvor du i et svar kommenterer og viser, at modparten har ændret i bilagene.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:19

En dommer tager ikke stilling til evt redigeringer i originale værker, med mindre du gør denne opmærksom på dette, samt dokumentere ændringerne...

Så du skal indsende en Duplik, hvori du redegøre for ændringerne, samt fremlægger de korrekte bilag. Herefter er det måske en god ide at gøre dommeren opmærksom på, at du vil fremvise de korrekte bilag via f.eks en computer eller iPad ved selve hovedforhandlingen, og får dette bragt iorden.

Det er først, når sagen er ovre, at du evt kan melde modpartens advokat til advokatnævnet, men før det kan betale sig, skal du være sikker på, at du kan bevise, at advokaten har været bekendt med, at der har været fusket med bilagene, og at det ikke blot er noget klient har gjort, og derefter har sendt disse til advokaten som bilag til sagen. For hvis advokaten ikke burde have været bekendt med redigeringerne, kan denne ikke stilles til ansvar for disse...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)