Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejeren af .com domæne vil ikke sælge

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

freefly:
Hvis du kigger på en meget stor del af de mindre webshops

Hvis en af mine kunder beder mig risikovurdere et website der eksempelvis hedder: iphone.shop og har email-adressen iphoneshoppen@gmail.com så kan du være 99% sikker på at jeg anbefaler ham at finde et andet sted at handle :P

Jeg sider selv og arbejder med det lige pt. fordi jeg skal lancere et nyt projekt, og det er rigtig svært at finde et navn som er ledigt som .com :-s

Tilmeldt 15. Oct 16
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar og debat!

For at give et eksempel på en .co adresse, så er der det her engelske (london) firma, der sælger tøj til muslimske kvinder og som er styrtet frem internationalt siden de blev etableret i 2012.
https://www.inayah.co

Jeg har set flere 'internationale' firmaer med .co adresser og fx på shopify er det de af de dyre domæner, og blev derfor overrasket over at det skulle være så ubrugeligt?
Når alle com domænerne bliver snuppet vil der så ikke nye spillere på banen?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Aminah:

For at give et eksempel på en .co adresse, så er der det her engelske (london) firma, der sælger tøj til muslimske kvinder og som er styrtet frem internationalt siden de blev etableret i 2012.
https://www.inayah.co

Det gør det stadig ikke globalt accepteret, og virksomheden ville stadig have et seriøst problem hvis nogen lavede en tilsvarende shop på .com domænet.

Kunder er generelt ikke særlige kvikke, og det er ikke åbenlyst for alle at domæne.dk ikke nødvendigvis er det samme som domæne.com, der er rigtig mange mennesker du skal opdrage på før du kommer i mål med din mission :-)

Aminah:
Når alle com domænerne bliver snuppet vil der så ikke nye spillere på banen?

Domænenavne kan indeholder a-z, tal og en række specialtegn og være op til 64 tegn lange ... der er en grænse for hvor mange internationale virksomheder vi har plads til inden for overskuelig fremtid ... desuden viser historien at firmaer lukker, fusionerer, skifter navn og på anden vis frigiver brugte navne ... så der tror jeg ikke du behøver bekymre dig :-)

Desuden har vi jo i forvejen et system der sikrer at du er tvunget til at finde på nye/ledige navne når du starter firmaer ... det kaldes varemærker, og det er grunden til at du ikke får noget ud af at købe lego.underligttld :-)

Glædeligt nytår :-)

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)