Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrydelsesret

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Dec 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen 

Jeg har et spørgsmål vedr. fortrydelsesret som jeg er meget interesseret i at vide hvad mine rettigheder er: 

Jeg bestilte et glas der skal dæmpe på lys, således pæren ikke er for skarp, nede hos en forhandler og for sagt at det kun er glasset jeg skal have. 

Jeg kommer derned dagen efter og det viser sig så, at de har købt både pære, glas og hele lampen hjem. Jeg fortæller at det som udgangspunkt kun var glasset jeg skulle have, men bliver informeret om at det kunne de ikke få hjem men kun hele installationen der.  Jeg tager produktet med hjem og finder ret hurtigt ud af, at jeg ikke kan bruge det - da det kun var glasset der var interessant for mig da jeg allerede har denne installation installeret i loftet. 

Jeg henvender mig til dem 1-2 dage efter og får så af vide at de ikke holder på lager så de vil ikke returnere produktet og returnere mine penge. 

Her er det så jeg er i tvivl hvad mine rettigheder til fortrydelses ret er eftersom jeg har stået og snakket med ham dernede og fundet ud af hvad det var jeg skulle have. Der er tydeligvis tale om en misforståelse i kommunikationen da han har troet jeg skulle have hele installationen men jeg kun skulle have glasset. 

Hvad kan jeg gøre her? 

Tak på forhånd og god jul.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 14:11

I butik har du ingen returret kun det de tilbyder.

Derudover har de taget varen hjem til dig på bestilling.

Der er næppe noget at stille op slet ikke nu du valgte at købe.

Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Dec 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:33

Synes ikke der er tale om species vare eftersom det ikke er en vare specielt bestilt på mål eller andet unikt. Det er i en vare bestilt efter katalog, at ekspedienten så misforstår mig og bestiller hele produktet hjem og ikke hører at det kun er glasset der er interesseret er vel ikke min fejl? 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 15:39

Næh det er vi enige om ikke kun er din fejl men ved at købe og betale varen har du jo accepteret handlen og så er den handel jo som sådan slut

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 21:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jacobbager:
så misforstår mig og bestiller hele produktet hjem og ikke hører at det kun er glasset der er interesseret er vel ikke min fejl? 

Det burde du jo have opdaget da du stod i butikken. Ligeledes burde prisen da også afspejle at der ikke kun var tale om glasset.  Din fejl at du har accepteret handlen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)