Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Mini logistik-program" hvad vil I anbefale?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søgte faktisk på nettet efter en relevant opgaveformulering. Det var derfor jeg så Mitsannejeg's tråd her på Amino. Jeg skal starte på projektet d. 5 feb, men som sædvanligt har KU ingen penge. Det begrænser projektets omfang.

Jeg tror derfor at den ven som Mitsannejeg har, skal kunne udnytte et studieprojekt, bliver nødt til at invistere i "købedata" fra eks Geografisk institut. Det er nok ikke billigt, og der også den risiko, at vi (min studiegruppe) løber ind i problemer, så det i sidste ende bliver svært at realisere projektet.

Det lyder jo meget tiltalende, og matematikken er heller ikke problemet. Det er nok mere hvordan data skal kunne tilgåes og repræsenteres. Men som sagt er Traveling Salesman et typisk datalogisk problem. 

Det er jo sådan, at jeg og min studiegruppe ikke behøver særlig meget assistance til projektet, men det ville også være rart med et reelt mål, som vi kan nå på de 4 måneder vi har til rådighed. Det er ikke fordi jeg skal lufte mine behov i Mitsannejeg's tråd, men mere et kort svar til Thomas.

Typisk datalogiske problemer er som ovennævnt. Men jeg kan også nævne multimediekomprimering, gridcomputing, approximations analyse (eks. aktier, konjuktur eller vejret), sekvensanalyse (eks. finde mønstre i DNA og genom), AI og robotter (eks lære robotter at mønstergenkende omverden), mv.

Jeg vil i første omgang drøfte omfanget at min projekt med min vejleder. Men jeg er åben, hvis nogen brænder for en ide der kan løses ud fra et datalogisk perspektiv.

Jesper D. 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, jeg ved godt, at det er en uendeligt gammel tråd, men jeg søgte på logistik og fandt frem til denne.

Der findes en række virksomheder der tilbyder ruteplanlægning til rimelige priser, da disse virksomheder samarbejder med eksempelvis Krak, Google eller de gule sider og derved får adgang til vejdata. http://openstreetmap.org/ er også et meget fedt projekt.

Studerende, der har behov for bachelor/kandidatafhandlinger inden for logistik må meget gerne kontakte mig. Jeg har base i Århus-området.

God vind til alle

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)