Hej Allesammen. Jeg har en veninde. hun havde for noget tid siden kontaktet At work med henblik på et kursus som zone terapeut. hun fik først at vide at kurset kunne afholdes når hun havde tid (behøvede ikke at være samme år ) og i hendes hjem by. men det blev lavet om til at hun skal tage kurset 200 km fra hendes hjemby. Hun skulle betale depositummet på 250kr, og hun var ikke klar over hun blev bundet personligt af kurset som koster den nette sum af 43000 Hun er nu igang med en anden uddannelse og har ikke brug for zoneterapeut udd. Men hun er bundet og kan ikke komme ud af aftalen, selv om der aldrig var aftalt noget tid og sted hun har ikke skrevet under på noget som helst. hun opgav kun: navn, adresse, fødselsdagsdato ( ikke de 4 sidste ) Der blev ikke logget på med nemid, eller blev optaget en samtale da hun bookede sig ind. Så kan det være rigtigt ? nu der ikke er aftalt tid og sted. hun fik bare at vide at hun når som helst kunne kontakte dem og fortælle hvilken måned / år hun ville igang. Mig bekendt kan man kun binde folk hvis man har underskrevet papirer eller blevet båndet på en samtale hvor man siger at man bekræfter aftalen. hun havde slet ik snakket med nogen derinde da hun bestilte.. hun skrev som sagt bare navn, adresse og betalte de 250. det kan ik være rigtigt hun er bundet til 43000 kr for noget hun slet ik skal bruge. samt de smider hende i RKI nu, sådan mere eller mindre bar ud af det blå I realiteten ville jeg kunne tilmelde min nabo til et kursus mod jeg betaler 250 kr. men så er han bundet af 43000. det kan ikke ha sin rigtighed. Vi er naturligvis klare over at sagen ville være anderledes hvis hun havde skrevet under. men det er ikke tilfældet :( Hvor skal vi gå hen for at få hjælp til dette? Håber der er nogle flinke mennesker som vil kaste lidt lys over denne situation. God jul :) |
så hvad var det helt konkret, at hun sagde ja til?