Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man blive bundet til At works kurser uden underskrift eller anden samtykke

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen.

Jeg har en veninde. hun havde for noget tid siden kontaktet At work med henblik på et kursus som zone terapeut.

hun fik først at vide at kurset kunne afholdes når hun havde tid (behøvede ikke at være samme år ) og i hendes hjem by.

men det blev lavet om til at hun skal tage kurset 200 km fra hendes hjemby.

Hun skulle betale depositummet på 250kr, og hun var ikke klar over hun blev bundet personligt af kurset som koster den nette sum af 43000 

Hun er nu igang med en anden uddannelse og har ikke brug for zoneterapeut udd.

Men hun er bundet og kan ikke komme ud af aftalen, selv om der aldrig var aftalt noget tid og sted

hun har ikke skrevet under på noget som helst. hun opgav kun:

navn, adresse, fødselsdagsdato ( ikke de 4 sidste )

Der blev ikke logget på med nemid, eller blev optaget en samtale da hun bookede sig ind. 

Så kan det være rigtigt ? nu der ikke er aftalt tid og sted. hun fik bare at vide at hun når som helst kunne kontakte dem og fortælle hvilken måned / år hun ville igang.

Mig bekendt kan man kun binde folk hvis man har underskrevet papirer eller blevet båndet på en samtale hvor man siger at man bekræfter aftalen.

hun havde slet ik snakket med nogen derinde da hun bestilte.. hun skrev som sagt bare navn, adresse og betalte de 250.

det kan ik være rigtigt hun er bundet til 43000 kr for noget hun slet ik skal bruge. samt de smider hende i RKI nu, sådan mere eller mindre bar ud af det blå

I realiteten ville jeg kunne tilmelde min nabo til et kursus mod jeg betaler 250 kr. men så er han bundet af 43000. det kan ikke ha sin rigtighed.

Vi er naturligvis klare over at sagen ville være anderledes hvis hun havde skrevet under. men det er ikke tilfældet :(

Hvor skal vi gå hen for at få hjælp til dette? 

Håber der er nogle flinke mennesker som vil kaste lidt lys over denne situation.

God jul :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:08

så hvad var det helt konkret, at hun sagde ja til?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:13

Selve underskrift er som ikke så afgørende - det afgørende er hvad der er aftalt, og det er klart sælger står skidt hvis sælger intet kan bevise i hvad der her vel er en B2B aftale og i alle fald - en aftale ved et personligt møde. Omvendt har man jo normalt ikke folks fødselsdato og modtager normalt ikke depositum på 250 kr uden årsag

Var løftet, at det kunne gennemføres når som helst og i jeres by, så er det naturligvis stadigt et krav - ellers er aftalen jo uanset hvad misligeholdt af sælger

Hvad resten angår, så er det rent et spørgsmål om bevisbyrde, som ikke er let at løfte fuldt ud for sælger, uden noget skriftligt, men dog med en vis sandsynlighed for at ET eller andet er aftalt. Denne tråd viser jo også, at det ved I var tilfældet og at håbet fra jer knytter sig til, at det ikke kan bevises.

Hun kan ikke komme i RKI med mindre sagen går til retten og retten giver sælger medhold og din kæreste så ikke betaler det som retten måtte komme frem til. 

Sådan helt stille dig i udsigt at det er helt gratis at komme ud af aftalen, vil jeg nu nødigt gøre, for sælger har jo naturligt nok øje for de penge, som en eller anden ansat måske tilmed har krav på del af.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 15
Skrevet kl. 20:43

Det er ikke en b2b aftale. det er en personlig aftale. planen var hun skulle tage zone terapeut uddannelsen privat og derefter starte et firma.

men det er nu irrelevant da hun skal tage 200 km hver vej for at få dette kursus som koster 43000 hvilket er en god slat penge. så kan godt forstå hun ikke er interesseret i at tage så langt væk for det, nu det ikke var en del af den oprindelige aftale.

så det er ikke fordi hun ikke vil ha kurset eller har fortrudt. det er kun udelukkende p,ga. lokationen der blev ændret efter hun havde indgået aftalen.

Hun fik os at vide at hun bare selv kunne sige til når hun engang havde tid til at komme på kurset. så der kan jo umuligt være sat noget som helst op til hende. eller nogen ansatte som skulle ha krav på et beløb, da hun endnu ikke har meldt tilbage, som hun var i den overbevisning om at hun skulle før end det blev sat i værks.

Jeg har tidligere lavet flere aftaler med kunder over telefonen, og dengang kunne vi kun lave en bindende aftale i form af underskrift eller båndoptagelse. Men jeg forstår godt at regler kan være blevet lavet om i mellemtiden ( syns dog det gir mest mening at man undersrkriver eller bånder det for at være sikker som sælger )

Men tænker at hun burde kunne komme ud af det. nu de kontakter hende efterfølgende med at de desværre ikke kan tilbyde kurset i hendes hjemby (aalborg) som var den eneste grund til hun betalte de 250 kr i " booking fee " på deres hjemmeside. vel og mærket uden at ha snakket med nogen først derinde fra.

Mvh Kristian

Tilmeldt 4. Nov 15
Skrevet kl. 20:46

Hej Arne, hun sagde ja til at komme på zone terapeut uddannelsen i aalborg som er hendes hjemby. hun sagde os ja til at hun skulle kontakte dem efterfølgende når hun havde tid til at komme på kurset.

jeg syns det virker mystisk man skal betale 250 kr for det. men nuvel der er så mange sære gebyrer hist og her. og hun troede det var fordi de skulle behandle hendes tilmelding. som ikke behøvede at afholdes lige med det samme.

så hele problematikken i denne situation er at de uden videre omlagde kurset til en by 200 km væk.

Mvh Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48

Det er stadig uklart HVAD der er aftalt og det er i sagens natur ret vigtigt. Så må I jo selv om, hvorvidt i vil plædere på om sælger kan løfte bevisbyrden. 

Som jeg forstår det, har hun aftalt: 

- At hun gerne vil deltage i kurset, har givet sine personlige oplysninger og indbetalt et depositum. 

- At hun kunne tilmelde sig kurset, på en nærmere bestemt dato.

Hvad der for mig er uklart er: 

- Om det var aftalt, at kurset SKULLE holdes i hendes by. 

- Hvorvidt hun er blevet gjort bekendt med standardbetingelser, såsom opsigelsesadgang, mv. 

- Hvorvidt hun er blevet gjort bekendt med eventuelle tidsfrister. 

Tilmeldt 4. Nov 15
Skrevet kl. 20:56

Hej igen Arne.

Jeg har besvaret dine spørgsmål :)

At hun gerne vil deltage i kurset, har givet sine personlige oplysninger og indbetalt et depositum. 
- Ja det er korrekt, hun vil gerne ha kurset, og derfor hun tilmeldte sig

At hun kunne tilmelde sig kurset, på en nærmere bestemt dato
- ja hun fik at vide at hun kunne vende tilbage til dem på et senere tidspunkt når hun vidste hvornår der var tid i hendes kalender.

Om det var aftalt, at kurset SKULLE holdes i hendes by. 
- Ja det var klart og tydeligt at kurset ville blive afholdt i hendes hjemby ( aalborg ) det var den eneste grund til hun tilmeldte sig, men problemet er at de ændrede lokationen fra aalborg til silkeborg noget tid efter tilmeldingsdatoen

Hvorvidt hun er blevet gjort bekendt med standardbetingelser, såsom opsigelsesadgang, mv. 
- hun sagde hun ik fik noget at vide omkring opsigelsesadgang osv. hun så standard betingelser. og der stod jo bare at hun bandt sig på tilmeldingen hun foretog via deres hjemmeside.

Hvorvidt hun er blevet gjort bekendt med eventuelle tidsfrister
- ja hun blev gjort bekendt med at hun kunne tage fat i dem igen når hun havde fået lidt " luft i hendes kalender "

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59

Super. Det lyder ikke umiddelbart som en sag, hvor en advokat ikke hurtigt ville kunne få sagen afsluttet ved en skarp skrivelse.

Tilmeldt 4. Nov 15
Skrevet kl. 21:02

Ja netop. det er også det jeg tænker.

Har netop snakket med en advokat i København jeg fik anbefalet, og de siger de godt vil kunne hjælpe efter nytår. så vi håber det hele kommer til at gå iorden :)

Mange tak for jeres svar.

Ønsker jer en glædelig jul :)

Mvh Kristian

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:24

Hvordan har hun tilmeldt sig kurset? Det har jeg lidt svært ved at gennemskue...

Umildbart står din veninde en smule dårligt, i og med, at der er indbetalt 250 kr. Det er jo fra modpartens side, en klar og tydelig indikation på, samt et bevis på, at der foreligger en aftale om et eller andet. 

Tilmelding til kurser og lignende er ikke omfattet af samme fortrydelsesret, som f.eks køb af varer på nettet, heller ikke for private. 

Derfor er mit første spørgsmål ret vigtigt, ligesom om der er noget skriftlig kommunikation mellem parterne, hvoraf der fremgår et eller andet?

Det der virker en smule besynderligt er, at hun skal betale 250 kr i depositum, når kurset koster 43.000 kr. De to beløb harmonerer ikke rigtig med hinanden, da et depositum udgør en større procentdel af det samlede køb, under normale omstændigheder. Her er 5-10% ja endda højere ikke unormale satser...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)