Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat ved salg af A/S

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Dec 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i 15 år haft et A/S der udelukkende udlejer lejligheder og inv i værdipapirer.
Jeg ejer 100% selskabet
Er der noget jeg skal tænke på skattemæssigt, hvis jeg ønsker at forære noget af selskabet til vores børn
Pft
Mvh
Per

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Dec 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fredrik
Tak for svar
Ja det troede jeg også, men der er noget med at der vist skal svares noget skat når der er tale om, at selskabet kun beskæftiger sig med inv. ????

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

PJAC:

Hej Fredrik
Tak for svar
Ja det troede jeg også, men der er noget med at der vist skal svares noget skat når der er tale om, at selskabet kun beskæftiger sig med inv. ????

jo det mener jeg er korrekt - hvis selskabet alene  agerer "pengetankselskab (eller overvejende - mener de var 75% af indtægterne tidl, men at den procent blev vedtaget nedsat) så vanskeliggøres generationskifte med skattemæssig succesion. Er dit selskab alene til investering i aktier mm - så vil du jo formentlig falde under begrebet pengetankselskab

http://www.horten.dk/~/media/Corporate%20Newsletter/042011/Generationsskifte-af-aktier-i-familieejede-virksomheder-Hortens- Coporate-Newsletter-042011.pdf 

der er dog mig bekendt også i den helt nylige finanslov lettelser http://www.cbs.dk/forskning/institutter-centre/oekonomisk-institut/center-ejerledede-virksomheder/nyheder/ny-finanslov-sikre-bedre-vilkaar-ved-generationsskifte 

Jeg kunne forestille mig sådan en som Whiskey, hvis han kigger med, kan skubbe dig i rigtigt retning, men du skal jo nok i alle fald via en revisor med indsigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Dec 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar og henvisninger. Ja kan se selskabet falder ind under pengetankselskab - så det giver skattemæssige konsekvenser hvis jeg overdrager aktierne til vores sønner.

Fortsat god dag

vh

Per

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Per,

Vær obs på at regeringen netop har stillet forslag om nedsættelse af arveafgiften fra 15 til 5% over en årrække. Vi kan kun krydse fingre for, at dette gennemføres.

Hvis du har brug for lidt råd og sparring omkring et generationsskifte mv. giver jeg gerne kaffen (Kbh området?)

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Dec 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cef.

Tak for svar - og ja håber, at arveafgiften nedsættes- det er jo dobbeltbeskatning .

En af mine bekendte mener, at jeg kan lave særeje på selskabet og så skulle mine børn kunne overtaget selskabet ved min død - uden skat ... noget du ved noget om, eller kender du nogen ?

Kaffen må jeg have til gode - bor i Holstebro - men er da på øen en gang imellem :-))

Fortsat god aften

Per

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

særeje ændrer ikke ved arveafgift - blot forhindrer det konen i at arve - Kan også laves som skilsmissesæreje hvor konen kan arve ved død - men ikke ved skilsmisse og endeligt kan testamentet i forhold til børnene også laves som særeje - eller skilsmisse særeje. Fordel ved evt skilsmisse særeje i forhold til børnene kan være, at hvis de har små børn og selv dør, så kan deres ægtefælle arve dem - og dermed blive boende i huset osv - 

Hvis det er rent særeje, så skal barnets ægtefælle skifte med børnene og så går pengene i overformynderiet til barnet er 18 og risiko for at der ikke er til samme bolig opstår - omvendt - bliver de skilt, beholder dine børn alle pengene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi har skam også en afdeling i Holstebro, hvis det nu skulle være 😉

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)