Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regning fra serviceyder kommer 3 år forsinket, skal jeg stadig betale?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino´er

Er der nogen af jer, der har erfaringer med forsinkede regninger fra en serviceyder?
I en lille udgivergruppe, som jeg er med i, har vores forlægger netop fra sit mikroforlags webshopudbyder modtaget en faktura med krav om betaling med tilbagevirkende kraft af 35 måneders betalingsgatewaygebyr, som deres regnskabsansvarlige åbenbart har overset (!), og som derfor aldrig er blevet tilføjet deres normale kvartalsfaktura. Ekstraregningen er på knap 9.000 kr. (inkl. moms), og det kan vel gøre selv den bedste lille forlags-iværksætter bleg om næbbet! Og så lige op til jul…

Er der nogen, der ved, hvordan man kan/skal forholde sig i denne situation? På den ene side har udbyderen jo ydet denne service, så det er vel forståeligt nok, at de vil have betaling for den – men på den anden side er der gået næsten 3 år, før de opdager deres fejl, og på nettet har vi fundet flg. udtalelse fra Forbrugerhotlinen:

”Hvis en erhvervsdrivende ved en fejl har opkrævet et for lavt beløb for en ydelse, er det under visse omstændigheder muligt for den erhvervsdrivende at opkræve det manglende beløb på et senere tidspunkt. Den erhvervsdrivende kan risikere at miste sit krav, hvis den erhvervsdrivende ikke opkræver beløbet inden for tre år.”

Hvilke omstændigheder er der monstro tale om her?

Jeg ville være meget glad for jeres input i denne sag – god jul til alle!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er købt en vare (uanset om det er en service eller fysisk vare) så skal den betales. Jeres forlægger kan umuligt have glemt at betale hostingen i 35 måneder... Så derfor skal den betales.

Du kan ikke bruge Forbrugerhotlinen til noget da det vi har her er en aftale mellem 2 erhvervsdrivende.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart forældres fordringer efter 3 år, så jeg vil mene at udgangspunktet er at der skal betales for de seneste 3 år, og ikke hvad der ligger før.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen K.:
Ekstraregningen er på knap 9.000 kr. (inkl. moms), og det kan vel gøre selv den bedste lille forlags-iværksætter bleg om næbbet! Og så lige op til jul…
 

Men det kan jo være han vil splitte i mindre bidder , når nu de har lavet fejlen :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Gælden forældes først efter 3 år, så hvis ellers du er enig i kravet må du jo betale. 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaet har jo selv lavet aftalen med udbyderen og så sættes der vel penge til side til sådan en fast månedlig regning/udgift, så pengene burde jo stå et eller andet sted i regnskabet og på en bankkonto et sted :)

Sådan ville de fleste firmaer da normalt gøre vil jeg mene.

Fra København
Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for mange svar. Der er intet glemt, forlæggeren har været i god tro om at der blev betalt det der skulle. Udbyder har glemt posten på fakturaerne. Og ja, det må vel blive en afdragsordning.

 

Fra København
Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg troede "hurtigt svar" kom til at stå under den post man svarer på. Men tak for svar, Niels Henriksen. Mit svar står her et sted.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)