Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-skat for studerende?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg har arbejdet lidt som freelancer på forskellige projekter ved siden af mit studie. 

Jeg vil gerne spørge hvordan det fungerer med b-skat af den indkomst? Jeg har tjent pengene indenfor de sidste 3 måneder - ender jeg med at få et kæmpe skattesmæk? Og i så fald hvordan kan jeg regne ud hvor meget jeg skal betale i b-skat?

Emil

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Frølund:

Hey

Jeg har arbejdet lidt som freelancer på forskellige projekter ved siden af mit studie. 

Jeg vil gerne spørge hvordan det fungerer med b-skat af den indkomst? Jeg har tjent pengene indenfor de sidste 3 måneder - ender jeg med at få et kæmpe skattesmæk? Og i så fald hvordan kan jeg regne ud hvor meget jeg skal betale i b-skat?

Emil

fedt for dig jo faktisk Smile Ret enkelt - HVIS du har brugt dit fradrag på anden indtægt - her f.eks. SU penge, så er skatten, op til du rammer topskat ca 42-43% AMbidrag og skat samlet. Du kan forskudsregistrere (husker som 210 rubrik men for sent i alle fald) og sætte på selvangivelse (rubrik 111 ved at krydse "startet virksomhed eller - til nød i rubrik 15) MEN hvis du har været freelancer som CPR person for firmaer (med CVR) så skal disse som KRAV have indberettet beløbet til skat på dit CPR nr som honorar, og så skal du bare kontrollere rubrik 12 står med korrekt beløb

Kort - ca 42% af beløbet tilhører skat - OG så er der jo et SU loft, men mon du har kunnet ramme det på så kort tid - det tror jeg ikke - det er over 100.000 kr som jeg husker i hovedet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt! Mange tak John!

Det giver rigtig god mening. De har indberettet det gennem CPR-nummeret, så det er jo rigtig fint.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)