Situationen er den, at jeg har en fuldtidsstilling som kørende sælger. Udover dette har jeg også mit eget ApS.
Spørgsmålet hertil er, hvis jeg nu gennem mit ApS køber en bil, og så bliver beskattet af fri bil herigennem, kan jeg da også få km-penge fra min fuldtidsarbejdsgiver?
Jeg har nu 2 biler, så kan den "anden" bruges som den bil jeg opgør når jeg skal have Km-penge?
Spørgsmålet hertil er, hvis jeg nu gennem mit ApS køber en bil, og så bliver beskattet af fri bil herigennem, kan jeg da også få km-penge fra min fuldtidsarbejdsgiver?
Jeg har nu 2 biler, så kan den "anden" bruges som den bil jeg opgør når jeg skal have Km-penge?
det første ved jeg faktisk ikke- det skal jo være egen bil- og er fri bil som ejes af et selskab egen bil - næppe
Det jeg lige kommentere her er det med BRUGER som den bil jeg opgør når jeg skal have KM penge. Det skal er jo ikke noget med "bruger når"! men skal jo være den bil der rent faktisk kører og hvor km tælleren flytter sig til lige præcis den kørsel som det skal handle om. Ellers kan det hele forkastes, for KM tæller, specielt når man er selvstændig - er meget vigtig del af kørebogen. Du kan ikke- hvis jeg forstår dig ret - køre i EN bil og så lade km bog tilhøre en anden - men det kan også være jeg ikke forstår din mening
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
om jeg forstår - at du ejer bil 1 og det er den bil du selv privat ejer du bruger til at køre med km penge fra din fuldtidsarbejdsgiver, så kan du sagtens få km penge for det så længe du fører korrekt kørebog som din arbejdsgiver jo kontrollerer før udbetaling
Den anden bil kan dit ApS sagtens eje. OM det betaler sig med skat af fri bil er så en anden sag. Du skal jo tænke på, at ud over skatten, så betaler du jo også selv bilen og driften osv - i form af at du godt nok har fradrag for udgiften i dit ApS, men du kunne jo have taget samme beløb i løn til dig selv
Det kan ikke helt sammenlignes med en ansat, hvor jobbet evt giver fri bil (selv om det så ofte der også sker med mindre løn til følge)
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER