Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed i Kina.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folk.

Jeg går med tanker om at starte en produktionsvirksomhed i Kina, men jeg har nogle åbne spørgsmål.
1. Hvor store er fordelene ved at oprette et Hongkong selskab ?
2. Jeg overvejer følgende : firmaet i Kina. Hongkong selskab til overskuddet og et dansk APS hvor min løn skal udbetales fra. Er det den bedste / nemmeste model ?
3. Hvordan er det med netbank osv. Hos de kinesiske / Hongkong banker ?
4. Hvor kan man få hjælp til oprettelse af selskaber i Kina ?

Håber i vil hjælpe med dette.
Ideer / kommentarer modtages gerne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46759
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:38

Du skal have fat i et stort dansk advokatselskab med partnere i Kina og HongKong og med ambassaderne evt men det er et kæmpeprojekt

Helt kort -

Du kan ikke bare lave en produktion i Kina uden videre. Der er masser af krav til dig - du skal ofte købe ganske stor grund og garantere at bygge ganske meget - men masser af krav som er meget forskellige afhængigt af hvor i Kina

Du kan ikke bare have produktion i Kina og selskab i Hongkong til overskuddet - godt nok i princip samme land, men den går slet ikke for skatteregler og andet er helt forskellige og alle transaktioner meget kraftigt kontrollerede

Du kan ikke bare lave et dansk ApS til din løn - det skal jo så have nogen helt reelle indtægter og her skal du lægge vægt på reelle indtægter som kommer fra noget reelt det danske ApS udfører af værdi, som genererer de indtægter (ikke bare flytte overskud til Danmark  ganske uden videre)

Det er en lang rejse du overvejer (jeg har startet virksomhed i både Kina og Hongkong, så kender lidt til besværet)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Dec 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:12

Hej John.

Mange tak for dine svar. Super fint du vil tage dig tid til at svare så grundigt. Jeg har en kinesisk kontakt som jeg vil samarbejde med. Han har en virksomhed i forvejen hvor vi vil lave et samarbejde.
Har du en ide til hvordan vi kan gøre det sammen ? Planen er at vi skal drive begge virksomheder i hans bygninger.
Er lidt grøn på dette område men det er en go mulighed med potentiale.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46759
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39

Ikke andet end du skal ha en jurist (sikker i Kina) som kan sikre dig mod problemer ved at drive virksomhed i landet - og folk med forstand på hvordan du får overskud ud (ikke let) så lang rejse men absolut muligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)