Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med udenlandske domæner?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Dec 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi sidder netop nu, og er ved at finde på et navn til vores nye side, men de fleste gode domæner der relaterer sig til vores emne, er desværre taget, dog ikke benyttet. Vi har derimod opdaget, at vi ved hjælp af et udenlandsk domæne kan få et godt navn stykket sammen, ved at stave med endelsen. (Eksempelvis dan.se i stedet for danse.dk, eller bol.de i stedet for bolde.dk) 

Inden vi køber domæne efter denne taktik, vil jeg lige høre, om nogle af jer har erfaringer med dette. Hvordan klarer det sig eksempelvis SEOmæssigt, og kan folk finde ud af at benytte sådan et domæne?

På forhånd tak!

Fra Risskov
Tilmeldt 4. Nov 16
Indlæg ialt: 83
Fra  360 Marketing Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør ingen forskel, så længe i husker at specificeret et sprog i jeres CMS.

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vigtigste er at geografisk målgruppe er angivet til det korrekte land i Google søgekonsol eller med hreflang. Desværre kan du jo ikke i Google søgekonsol ændre netop .SE til f.eks Danmark da det ikke er et international domæne.

Ellers har jeg mht SEO haft gode erfaringer med at vælge nogle af de nye gTLD og så målrette dem f.eks. Danmark. Det har, efter min erfaring, virket lige så godt som at vælge et DK domæne. Og her er der jo mange flere gode navne ledigt.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 19. Dec 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. Det lyder som om, at konsekvenserne er til at overkomme, så vi kaster os ud i det domæne :)

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være forberedt på at forklare domæne og mail adresse en hel masse gange. Jeg har sådan et domæne, hvor jeg benytter @ i stedet for a i min mail adresse. Selv om det giver en rigtig fed mail adresse, så skal jeg hele tiden forklare det for folk. :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

KasperFrandsen:
udenlandsk domæne kan få et godt navn stykket sammen, ved at stave med endelsen. (Eksempelvis dan.se i stedet for danse.dk, eller bol.de i stedet for bolde.dk) 

 

.se er for Sverige og .de er for Tyskland. Der findes mange andre domæne endelse, feks. har jeg et domæne som hedder .design. Prøv at kigge på namecheap.com hvor du kan finde mange nye domain endelser. Husk så også at købe den domain.dk så du er sikkert at ikke andre købe den samme.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)