Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrydelsesretten bortfalder den ved booking af bryllupsfotografering som skal udføres om nogle måneder.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Fra  igaard Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

jeg har nogle standard bryllups pakker i mit foto firma, nogle kunder vil gerne "pille" ved disse pakker da deres behov ikke helt er indeholdt i pakkerne eller deres budget ikke helt rækker til en af pakkerne.

Men uanset om der er tale om den ene eller anden form for indhold så er der jo ved hver en fotografering tale om noget specielt fremstillet, har indtil nu ikke oplevel 2 bryllupper eller to børnefotograferinger som var helt ens i bestillingen.

Jeg er kommet i en øv situation, et par skriver og bestiller et tilbud på en bryllupsfotografering, de har et ønske som ikke lige er helt som mine standard pakker, og jeg tilbyder dem så, at de kan få deres ønske med deres ekstra ønsker til prisen for en af mine pakker, det godkeder de og jeg laver en faktura til dem med de betalingsbetingelser som parret og jeg har aftalt for at opnå den ønskede rabat på den tilrettede pakke.

en uge efter skriver de igen, at de nu har fået og accepteret et tilbud fra en anden fotograf ven, så de vil jvf. købeloven gerne annulere deres bestilling hos mig.

Jeg er så af den opfattelse, at det kan de ikke blot gøre og at "bordet fanger" med henvisning til Forbrugeraftaleloven §18 stk. 3 & 12 som bl.a. omhandler en speciel fremstillet vare, jeg mener jo de har bestilt en speciel fremstillet vare hos mig, men hvordan tolker I denne sag..?

Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 16:17

Nej de kan selvfølgelig bruge deres fortrydelsesret

Tilmeldt 10. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Fra  igaard Skrevet kl. 16:22

hvad bygger du dit svar på "ndnuen1"?

Har du læst §18 stk. 3 og 12?

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 16:31

Hejsa,

men vi er enige om at du slet ikke har brugt noget tid på at tage foto, ik' ? Du har kun brugt tid på at lave et tilbud eller misforstår jeg noget?

Men hvis ikke du har været ude at tage fotos, hvorfor så bruge tid på diverse paragraffer og bordet fanger - fordi den sag er jo dømt til at mislykkedes fra start - dels fordi brudeparret sikkert fortæller alle om hvor "dum" du er, sikkert giver dårlige anmeldelser diverse steder, alt sammen måske noget som måske er med til at bare et par fravælger dig i fremtiden på baggrund af dette.

Og du vil jo aldrig konkurrere med en "fotograf ven" som de har - du må bare ønske dem held og lykke med deres bryllup og komme videre og finde nogle andre kunder.

Selv hvis du fik dem "truet" til at bruge dig til brylluppet, så kan du være sikker på at de vil klage over kvaliteten af billeder, vil ikke betale fuld regning osv. du kommer til at bruge tonsvis af tid.

Hvis jeg har misforstået sagen, så beklager jeg. Men ellers lad sagen være, komme videre og find en masse andre kunder i stedet for :-)

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 16:34

Går ud fra at der ikke har været noget bryllup endnu - så du har jo ikke produceret noget specielt endnu - eller hvordan ?
Og hvis ikke du har produceret noget endnu, så er det vel lidt svært at bruge den henvisning.

Jeg ville lade dem fortryde, og få nogle tilfredse ikke-kunder, som måske vil anbefale dig til andre.
Hvis du tvinger dem til at bruge dig, så er der jo lagt op til besvær fra starten, og dårlig omtale...

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har måske læst dit indlæg forkert, men jeg synes da godt nok det er smule småligt for dig.

Så vidt jeg kan læse, så har du ikke fotograferet endnu?

så vidt jeg kan læse så er der endda måneder til du skal fotografere?

Har du haft nogen udgifter - udover den tid du har brugt på kommunikation med parret?

Overvej lige hvad det vil gøre ved dit rygte hvis du rent faktisk prøve at gå videre og hænge parret op på aftalen, som jeg foriøvrigt ikke tror du har juridisk belæg for. Du referere til en "special-fremstillet" vare, som du jo ikke har leveret eller er begyndt at forberede endnu.

Mvh

Morten

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Afståelse af fortrydelsesretten kan kun bruges hvis det er fysiske produkter der skal specielfremstilles. Ikke med tjenester.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Juristhjælp Skrevet kl. 21:14

Der er kun fortrydelsesret jf. Købeloven ved fjernhandel.

Hvis de har bestilt en tjenste ydelse ved dig og du ikke har valgt at tilbyde aflysning/fortrydelsesret, så er aftalen indgået og skal overholdes.

Fremadrettet ville jeg dog nok vælge at med sende nogle handelsbetingelser vedr. annullering af en fotoopgave.

Men medmindre du har fremsendt nogle betingelser til dem (eller din forretning er omfattet af fjernhandel) og du ikke har sagt nej til andre kunder ville jeg nok overveje om det er værd at bruge energien på at kæmpe for opgaven og få nogle utilfredse kunder. Særligt hvis du endnu ikke har brugt noget tid på opgaven.

Beklager den lidt korte besked. Jeg skriver fra en mobil.

Venlig hilsen Christina Kirk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)