Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af varer i andre EU-lande ????????????????? HJÆLP TAK ;)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige copy pastet det nedenstående fra virk.dk, idet jeg gerne vil handle med firmaer indenfor EU, men jeg er lidt i tvivl om hvordan det fungere rent momsmæssigt. 

Hvis du køber varer fra en momsregistreret leverandør i et andet EU-land, er der ikke momsfakturaen, hvis den udenlandske leverandør har fået oplyst dit danske momsnummer (DK + det 8-cifrede SE/CVR-nummer).

I forbindelse med bogføringen af købet skal du selv beregne en såkaldt dansk erhvervelsesmoms på 25 % af fakturaværdien. Den beregnede erhvervelsesmoms medregner du til din salgsmoms ved angivelse og betaling af momsen. Du har samtidig ret til at fratrække din erhvervelsesmoms som købsmoms ved angivelse og betaling af momsen i samme omfang som momsen på varer, du køber i Danmark.

Har jeg forstået det rigtigt? Hvis jeg køber et produkt til 150 kr. uden moms af et andet EU land. Så skal jeg betale 25 % af dette i dansk moms. Men hvordan forståes erhvervelsesmomsen, der står jeg kan fratrække den købsmomsen, vil det så sige at jeg så ingen købsmoms har når jeg køber produkter fra andre EU lande eller hvordan foregår det helt præcist? Håber i kan hjælpe

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kroner og øre-mæssigt er der i sidste ende ikke forskel på om du køber en vare til 1000 kr + moms i Danmark eller køber den for 1000 kr i udlandet. Men der skal foretages et mærkligt regnestykke på momsafregningen, og det er det de har forsægt at forklare. Lad os tage et eksempel. Du sælger ialt i momsperioden for 2000 + moms 500 og har købt for 1000 kr + 250 kr moms i Danmark og for 100 kr i England (og det får du jo uden VAT).

Din momsafregning skal så se sådan ud:

Salgsmoms 500

EU erhverelsesmoms + 25 (De 25% af fakturaværdien du som det står du selv skal regne ud)

Købsmoms -275 kr (de 250 og så de 25 der står du må lægge oveni).

Det vil sige at du skal indbetale 500 + 25 - 275 = 250 kr til skat for momsperioden.

Som du kan se er slutresultatet i al fald som om du ikke har købsmoms ved EU-erhvervelser.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)