Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel til kunde

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at få en kunde i jylland. Da jeg selv bor på sjælland så har jeg lidt over 3 timer hver vej.

Det vil ikke være en daglig kørsel men en til 2 gang hver anden uge.
Disse 6 timer, som udgør en arbejdsdag hvor je ikke kan producere noget.

Hvem skal betale?

Kunden siger at der der det offentlige fradrag på 3, et eller andet for hver kørte kilometer. Men det dækker jo kun kørslen og ikke min tabte arbejdsdag.

Hvordan gør i dette?

Mvh Morten

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Det skal selvfølgelig indregnes i den samlede pris til kunden, som er med til at afgøre om du overhovedet har lyst til at tage turen og udføre opgaven. Om det skal ske direkte ifht. fakturering for de timer du bruger på kørsel, fakturering af fast rate per kørt km. eller bare en højere timepris for de andre timer du fakturerer dem er der ikke nogle generelle regler omkring. Men alle metoder bliver brugt. Det er et spørgsmål om forhandling og hvad du har det godt med.

Kørselsfradraget, som nok mere korrekt hedder kørselsgodtgørelse, er ganske rigtigt en skattefri udbetaling (3,63 kr/km i 2016, 3,52 kr/km i 2017) du kan lave til dig selv fra firmaet hvis du kører i din private bil. Men det skal dække benzin slitage og andre udgifter for bilen, og dækker selvsagt ikke tiden du bruger på at køre. Husk at føre en kørebog!

Et kompromis kunne evt. være at du dækker den første times kørsel hver vej (da det svarer nok til maks. af hvad man kunne forvente en ansat skulle køre for at komme på arbejde), og de evt. dækker alt ud over det med timebetaling.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)