En bekendt af min sælger privat et gavekort til netop det firma, jeg havde udvalgt mig.
Jeg tænkte derfor på, om jeg kunne købe gavekortet privat, og så efterfølgende bruge det som betaling til skrivebordet, og så efterfølgende overføre beløbet fra firma-kontoen til privatkontoen?
Det er der vel ikke noget galt i, eller overser jeg noget? :)
Mvh
Alarm til hjemmet - Tyverialarm - alarm uden abonnement - videoovervågning - sikring af hjemmet - Alarm.
Det kan du godt - ved at du jo bare bogfører som udlæg og så bagefter fører penge fra firmaet til dig selv -. alt andet lig - specielt ved et selskab er det godt hvis selskabets navn fremgår af faktura, men jeg tror faktisk ikke skat kan hænge sig i det, hvis alt andet er godt nok
Det er en forudsætning at skrivebordet står i et rum som er berettiget til fradrag for skat - du kan ikke købe et skrivebord der bare står i privaten og tage det som fradrag i firmaet
Med hensyn til firmanavn, er det så i forbindelse med købet af gavekortet du tænker, at jeg skal få sælgeren til at skrive en kvittering med mit firmanavn? :)
Vedr. pkt. 2) Jeg er ved at indrettet ét rum dedikeret til kontor i privaten. Der kommer ikke til at være andet end kontor-relaterede ting derinde. :)
MVh.
Alarm til hjemmet - Tyverialarm - alarm uden abonnement - videoovervågning - sikring af hjemmet - Alarm.