Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing af bil

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 16
Indlæg ialt: 4
Fra  SvendsenCM Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at lease en bil, og i den forbindelse så skal jeg høre, om der er nogen, som har kendskab til Skat's regler hvor man kan få dækket sine omkostninger forholdsmæssigt - http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1648476&vId=0 - altså hvor man rent firma mæssigt dækker omkostningerne i forhold til de kilometer, man kører her?

Så hvis man har en leasingydelse på 200.000 kr årlig, og kører 75% erhvervsmæssigt, kan firmaet så dække de 150.000? Og må man så løfte den forholdsmæssige del af momsen på leasingen?

Håber på nogen gode svar!

Mvh

Allan

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 14:18

Tag også et kig på splitleasing

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 14:46

Som du selv har fundet ud af

Hvis du har egen virksomhed og bruger din private bil erhvervsmæssigt, kan du få fradrag for den erhvervsmæssige kørsel ved at trække udgiften fra i din virksomheds regnskab.

Du kan beregne udgiften til den erhvervsmæssige kørsel på to måder:

• Enten ud fra en beregnet “leje", der svarer til de faktiske erhvervsmæssige omkostninger (dvs. den erhvervsmæssige del af driftsudgifter og afskrivninger).

eller Eller efter Skatterådets satser for erhvervsmæssig kørsel i egen bil i 2015 på 3,70 kr./km indtil 20.000 km/år (3,63 i 2016) og 2,05 kr./km over 20.000 km/år (1,99 i 2016). Satserne reguleres hvert år.

Tilmeldt 11. Dec 16
Fra  SvendsenCM Skrevet kl. 15:35

Er der nogen begrænsninger i forhold til at anvende beregnet leje fremfor den traditionelle med en sats pr kørt km?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41

Den er præcis som angivet svarende til de faktiske erhvervsmæssige omkostninger efter en korrekt ført kørebog - ´% af faktiske erhvervsmæssige omk i forhold til den % af samlet årlig kørsel som de udgør 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Dec 16
Fra  SvendsenCM Skrevet kl. 15:45

Har overvejet det - har dog fået oplyst at det koster ca 1400 kr pr md at få et firma til at håndtere dette og det skræmmer en lille smule.. derudover er der vist nogen områder indenfor dette hvor skat ikke er helt afklaret..

Tilmeldt 12. Dec 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:34

Det kan helt klart bedst betale sig for mig at have en leaset bil privat og modtage befordringsgodtgørelse men jeg kører også mange km om måneden. Ca 1000km

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 11:11

SvendsenCM:

Har overvejet det - har dog fået oplyst at det koster ca 1400 kr pr md at få et firma til at håndtere dette og det skræmmer en lille smule.. derudover er der vist nogen områder indenfor dette hvor skat ikke er helt afklaret..

Forstår ikke lige hvad du mener, men tror det er noget sludder.

Hos skat er der ikke noget der uafklaret.

Momsen kan du naturlig ikke få tilbage da det er en hvidplade bil, men måske på leasing over 6 mdr, ved privat leasing kun en forholdsmæssig del.

EY Momsnyt: Hvordan er det nu med fradrag for… leasing af ...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)