Vi døjer med et stigende problem i vores steakhouse (resten af restaurationsbranchen gør efter sigende også) Nemlig at gæster oftere end tidligere udebliver fra aftaler, uden at give besked. Temmelig irriterende, at skulle afvise andre gæster pga total booking, og så alligevel stå med tomme borde. Yderlig gik der en god halv time, inden maden var klar til servering. På dette tidspunkt havde de forladt restauranten, og havde nægtet at betale pga for lang ventetid. Umiddelbart kunne jeg/vi trække på skulderen, sige pyt, og acceptere at der indimellem er spild. Men nok er nok! Har kontaktoplysninger på ham der bookede bordet, og sender nu en regning på det fulde beløb ( ca 3600,-) |
larsae:Nemlig at gæster oftere end tidligere udebliver fra aftaler, uden at give besked
Jeg oplever ofte, at jeg bliver ringet op af restauranter et par timer før bordet er booket til, for at bekræfte min booking. Jeg oplever også, at restauranter vil have kreditkort info ved reservation, og hvis jeg udebliver, trækker de et beløb (kan ikke huske størrelsen, mener det er 6-700 kr.). Begge metoder begrænser jo nok, at folk bare udebliver.