Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuc...g forpu...e idio....e lor.. gæster!!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi døjer med et stigende problem i vores steakhouse (resten af restaurationsbranchen gør efter sigende også) Nemlig at gæster oftere end tidligere udebliver fra aftaler, uden at give besked. Temmelig irriterende, at skulle afvise andre gæster pga total booking, og så alligevel stå med tomme borde.

En anden stigende tendens er at gæsterne bliver mere krævende, og nærmest vil have erstatning hvis deres mad ikke bliver leveret hurtigere end bonerne lander i køkkenet. En anelse overdrevet, men så alligevel.....

I aften oplevede vi, et selskab på 8 unge mænd, der bookede online til kl 20.00, som er et temmelig travlt tidspunkt. De ankom, og havde ikke travlt med at bestille deres mad. Først efter, at deres drikkevarer var serveret, og de havde siddet et stykke tid, afgav de deres bestilling på maden. Der gik således 30 min fra deres ankomst, til deres bestilling ramte køkkenet.

Yderlig gik der en god halv time, inden maden var klar til servering. På dette tidspunkt havde de forladt restauranten, og havde nægtet at betale pga for lang ventetid.

Umiddelbart kunne jeg/vi trække på skulderen, sige pyt, og acceptere at der indimellem er spild.

Men nok er nok!

Har kontaktoplysninger på ham der bookede bordet, og sender nu en regning på det fulde beløb ( ca 3600,-)

Men hvordan står vi juridisk? Kan han blive holdt ansvarlig for det fulde beløb, da de jo var 8?
Har andre erfaringer, de vil dele?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

larsae:
Nemlig at gæster oftere end tidligere udebliver fra aftaler, uden at give besked

Jeg oplever ofte, at jeg bliver ringet op af restauranter et par timer før bordet er booket til, for at bekræfte min booking. Jeg oplever også, at restauranter vil have kreditkort info ved reservation, og hvis jeg udebliver, trækker de et beløb (kan ikke huske størrelsen, mener det er 6-700 kr.). Begge metoder begrænser jo nok, at folk bare udebliver.

Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

larsae:
Nemlig at gæster oftere end tidligere udebliver fra aftaler, uden at give besked

Jeg oplever ofte, at jeg bliver ringet op af restauranter et par timer før bordet er booket til, for at bekræfte min booking. Jeg oplever også, at restauranter vil have kreditkort info ved reservation, og hvis jeg udebliver, trækker de et beløb (kan ikke huske størrelsen, mener det er 6-700 kr.). Begge metoder begrænser jo nok, at folk bare udebliver.

Vi har overvejet det. Men især det med kreditkort info, frygter vi vil skræmme/irritere en del af vores gæster. 
Vil også, rent principielt, hellere gå efter dem der ikke overholder aftalerne, end at genere dem der gør.

Men i den sidste ende, kan vi blive tvunget til, at gøre det.

Fra Vojens
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 100
Fra  Humlepusheren.dk Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville som gæst ikke have noget imod et udeblivelsesgebyr, når blot jeg blev informeret om det på forhånd. Selvfølgelig er det irriterende med den slags "trusler", men som kunde har jeg da også fuld forståelse for, hvor skidt det er for en restaurant, at folk bare bliver væk. Der er vist flere og flere spisesteder, som praktiserer det.

Du har arbejdet hårdt, du fortjener en god øl. Køb den her: Humlepusheren.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

larsae:
Yderlig gik der en god halv time, inden maden var klar til servering.

30 min er også for lang ventetid, specielt når der ikke er tale om Michelin Niveau.

Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

larsae:
Yderlig gik der en god halv time, inden maden var klar til servering.

30 min er også for lang ventetid, specielt når der ikke er tale om Michelin Niveau.

Nu er der andre, og væsentligere, faktorer end Michelin stjerner der påvirker ventetiden! 

Men det er du naturligvis, úd fra dit meget simple svar, uenig i!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

uanset faktorer  og uden at forsvare at man bare går - så er 30 minutters ventetid fra bestilling til man - intet har fået (og så ved man jo knapt om det varer 1 time) alt for lang tid. 
Start med at kigge indad - og se til at 30 min må der ikke gå fra bestilling til mad på bordet. 

Lær tjenerne, at hvis folk sætter sig og bare snakker i lang tid, så må de gerne henstille til at der bestillers hvis muligt - og lav regel om, at bordet er til rådighed f.eks. max 2 timer fra bookings tidspunkt - så kan tjenerne også forklare, at de gerne vil ha folk får god tid til at hygge sig.
Sørg for at høre om folk vil bestille en drink - og evt om de medens de venter, vil sidde og nyde lidt af øllen eller vinen til maden - for at få noget på bordet

Derefter må der ikke gå over 10-15 minutter med mindre der i menukortet står, at det tager længere tid. Et menukort skal være indrettet, så mad kan være fremme på den tid, og kan den ikke det, så bør tjeneren ved bestillings sige - at "sådan en and skal jo stege i 3 timer, så vil I bestille noget i ventetiden Smile sorry) et eller andet der forklarer, at køkkenet har travlt.

Jeg var med konen i Nyhavn mens det var varmt. Bestilte en øl/snaps og et stjerneskud. Tjeneren/pigen sagde, at der var så meget tryk på køkkenet, at det ville tage over ½ time. Jeg spurgte hvad hun så forslog - og hun sagde "tre slags sild kan jeg være der med om 10 min" - Det var gode sild Smile

Rigtigt meget ligger i kommunikation - men 30 min er og bliver for længe fra bestilling til mad

At bare gå som kunde så - er også totalt galt, så der har du helt ret

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender det også fra IT branchen...vi ska fa****deme i gang Peter, app, website, design, back-end på en gang - 5 udviklere i 5 måneder, vi starte mandagen efter Roskilde festivalen...

og når så dagen kommer, æhj, bøhhh buhe.. vi er ikke klar, der var ikke mere blæk i kuglepennen da min partner skulle skrive checken under, min tante' søsters's datter har ondt i maven og skal til læge eller vi skal lige fejre hundes første tand, men så skal vi også i gang.

Løsningen er:

Forudbetaling af en eller anden art.

Når folk har betalt et eller andet så er de meget mere commited.

Du kunne måske indføre et reservations-gebyr, det koster penge at lave en reservation om aftenen, eller i weekenderne  - non refundable.

Upside for gæsterne er at man f.eks. får en gratis drink eller forret når man så kommer.

Måske en mulighed... 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Er I medlem af HORESTA? De må da næsten have nogle retningslinjer og best practice for restauranter der kan hjælpe med at komme problemet til livs?

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)