Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man have et CVR for at kunne oprette en erhvervskonto til IVS?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smile

Jeg har læst mig frem til at man i sit stiftelsesdokument skal oplyse navn på den bank man har oprettet en konto ved samt det beløb som er indsat. Men kan man det uden et CVR

Ekstra spørgsmål: Hvilke erfaringer har i med IVS? Var det svært at stifte virksomheden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:49

Du må som godt have stiftelseskapitalen i en cigarkasse men JA du skal jo have erhvervskonto straks du har stiftet i alle fald. Det kan du få ved at bede banken om en konto til xxx IVS under stiftelse - og så kommer CVR nummer på siden.

Pas på ikke at stifte med for lille kapital - eller i alle fald, vær indstillet på, at du så skal til at låne selskabet penge - mod markedsrente osv

Læs 12 gyldne råd om IVS - overhold dem alle så du ikke får problemer ad den vej http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html  og overvej stærkt at bruge 55 kr på min bog om netop IVS som linket her - med stiftelses råd, skat, moms og en masse anden vigtig viden 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 18:22

I et IVS kan man lave en egenerklæring på at kapitalen er indbetalt. Op til 25.000 kr.
De kan så ligge under din egen hovedpude, eller pengeboks. Som John også er inde på.

Det burde ikke være svært at få en konto i Banken til det. Måske de kan have noget i mod at det er et IVS.
Start med at spørge din egen bank.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)