Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af programmør - Hvordan flyttes min webshop uden adgang til server?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 96
Fra  Minie.dk Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg er helt uerfaren indenfor denne verden og håber derfor I kan hjælpe!

Jeg hyrede for snart et år siden en programmør/freelancer gennem amino, til at oprette en køreklar webshop i Prestashop. Det er gået super fint - indtil nu. Shoppen er næsten færdig; designet, betalingsmodul, on-page SEO, samt alle produkter er på plads og oprettet på siden.

Shoppen er hostet gratis det første år hos programmørens firma, mens jeg selv ejer domænet og har adgang til prestashop delen.

Nu får jeg dog ikke længere kontakt til programmøren! Gennem utallige forgæves henvendelser gennem de sidste to måneder,
har jeg opgivet og vil nu videre med en anden programmør.

Men! Hvordan flytter jeg shoppen uden afgang til nuværende server? Hvis shoppen ikke kan flyttes, hvilke muligheder har jeg så? Jeg gruer rigtig mest for at skulle oprette alle 300 produkter igen.. :/

På forhånd tak!

Louise

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej Louise,

Hvis du har FTP adgang (brugernavn og password) til din shop så  så kan en Prestashop udvikler flytte den for dig. Hvis ikke så skal du have fat i det (og sikkert en ny udvikler).

Jeg har skrevet en blog om at vælge freelancer vs. et bureau, hvis du læser den så er du bedre klædt på i fremtiden.

https://1902software.dk/blog/freelance-programmoer-eller-bureau/

Det er ingen trøst for dig, men du er langt fra den første i en sådan situation. 

Det kan "måske" hjælpe hvis du har en kontrakt og får en sagføre på jobbet, men det afhænger af den kontrakt du har.

Mvh

Peter

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også se, om der ikke findes et backup-modul, som du kan installere og så den vej igennem downloade dit system. 

Tilmeldt 6. Jun 16
Indlæg ialt: 148
Fra  Caspar F Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Louise,

Jeg har en god kontakt, som bør kunne hjælpe dig videre? :) Hvis du sender mig en privat-besked med dine kontaktinformationer? Så sørger jeg for at han ringer/skriver til dig da?

Vh,
Caspar

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise,

et andet forslag:

Start med at sende ham et personligt rekommanderet brev hvor du beskriver at samarbejdet står overfor en afslutning hvis han ikke reagerer.
Derefter en uge senere sender du endnu et, hvor du skriver at du vil have alle rettigheder, passwords, backup udleveret. Beskriv at hvis der ikke bliver reageret inden x antal dage, vil sagen gå til sagfører. Så er du 100% klar til ny samarbejdspartner.
Det er to billige metoder til at få sat lidt gang i det. Har selv brugt det tidligere, til at få folk til at reagere.

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 96
Fra  Minie.dk Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige præcis ikke FTP adgang :/ Og da jeg ikke får fat på udvikleren, får jeg heller ikke fat på oplysningerne. Gid jeg gjorde!

Tak, det vil jeg prøve at læse mere om! :)

Louise

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 96
Fra  Minie.dk Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne også være en mulighed! Jeg føler mig godt nok lidt på herrens mark, i forhold til at skulle udføre en back up selv. Jeg kan som sagt meget lidt inden for denne verden :) Hvor ville jeg mon kunne finde sådan en back up løsning henne?

Tak for svar! :)

Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hej LOuise

Det er selvfølgelig en kedelig situation, det er noget jeg ser ind imellem og nok desværre ofte relateret til firmaer som bruger Prestashop open source. Ikke at de skulle være mere korrupte, men de står ikke til ansvar over for dig i sidste ende - Ofte opstår problemerne senere hen, når siden skal opdateres og vedligeholdes pga. dårlig opsætning og inkompatible kodning,  moduler osv...

Jeg ved ikke hvor bekendt du er med Prestashop - er det nødvendigt for dig at blive i Prestashop?

Men du kunne måske overveje en anden løsning, hvor du er i sikre hænder og hvor ansvaret for din webshops udvikling og kvalitet ikke roder rundt mellem dig selv, udvikler, designer og hosting løsning..

Open Source kan være en jungle og det er en god ide at forhøre sig om andre kan hjælpe med dem anbefalinger til hvorhen du nu skal gå!!!

Find et professionelt webbureau med gode anbefalinger.  

Jeg ønsker god vind i sejlene !!

God arbejdslyst!!

René

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Rene Gundel Nielsen, Sikke dog en gang vrølv og salgs snak for at komme til at sælge hende en ny side.
Hvorfor skulle Prestashop udviklere være mere ustabile og utroværdige?
Prestashop er langt bedre end den Wordpress du sikkert prøver at sælge hende, så derfor skal hun selvfølgelig beholde den, og få den flyttet med et backup modul.

LouiseAa. Hvis du har brug for hjælp til flytningen, så er du meget velkommen til at skrive til mig på kim@cyberdata.dk, vi er prestashop eksperter og har i øvrigt billige time priser.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)