Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg drive forretning imens jeg modtager ydelse fra Lønmodtagernes Garatifond ved en evt. konkurs af min arbejdsplads?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg har nogle lidt tekniske spørgsmål, som jeg håber, nogen kan svare på. Jeg er pt. lønmodtager i en virksomhed, som står til konkurs. Aktiverne vil muligvis blive opkøbt og drevet videre (med medarbejdere), men der er også en reel risiko for, at virksomheden bare lukker. Jeg er sikret af Lønmodtagernes Garantifond og har fagforeningen med inde over, så jeg er ikke så nervøs i forhold til løn. Men nu til mit faktiske spørgsmål:

Skulle det nu ende med, at virksomheden lukker og ikke bliver drevet videre, og jeg bliver dækket med løn i opsigelsesperioden osv., så skal jeg søge 3-4 nye job om måneden i den periode. Men jeg har også et sideprojekt, som jeg gerne vil forsøge at starte op som en virksomhed. Er der nogen af jer, der ved, om man må have et aktivt CVR-nummer samtidig med, at man modtager "løn" fra LG?

Så vidt jeg forstår, bliver man modregnet, hvis man får et nyt lønmodtagerjob. Men det kunne jo være, nogle af jer kvikke hoveder vidste, hvordan det forholdt sig mht. egen virksomhed.

Fagforeningsfolket har pt. rimelig travlt med den nuværende situation, så jeg har ikke spurgt dem til råds endnu, da den stadig kan ende på både den ene og den anden måde. Derfor stiller jeg spørgsmålet her :)

Mvh

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du har ret - det gør jeg :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)