Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af moms til 1. december

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 44
Fra  e-bike reseller Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i tvivl om hvordan jeg indberetter moms korrekt.

Jeg er med på ind og ud momsen, og dermed hvor meget jeg har solgt i denne periode, men hvordan håndterer jeg det varelager jeg har købt hjem?

Skal hele momsbeløbet af indkøbet indberettes på én og samme indberetning eller hvad gøres her? Har forsøgt at goggle mig frem til det uden held.

God dag :-)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Steen Kristensen :

Jeg er i tvivl om hvordan jeg indberetter moms korrekt.

Jeg er med på ind og ud momsen, og dermed hvor meget jeg har solgt i denne periode, men hvordan håndterer jeg det varelager jeg har købt hjem?

Skal hele momsbeløbet af indkøbet indberettes på én og samme indberetning eller hvad gøres her? Har forsøgt at goggle mig frem til det uden held.

God dag :-)

Ja, momsen skal afregnes også selvom det er til lager. Det er dato'en på den modtagne salgsfaktura der afgører din momsperiode - og af hele perioden. 

Måske er det værd at du bruger et økonomisystem for mindre erhverv? Dinero, Debitoor, Billy etc?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms er altid per faktura dato hele beløbet. Når du nu spørger sådan, så kunne man have lyst til lige at huske dig på, at varelager derimod ikke er en udgift før det er solgt, mere så¨du husker at flytte værdien fra indkøb i drift til lager i status når du laver skatteregnskab http://johnhannover.blogspot.dk/2016/11/varelager-er-ikke-en-udgift.html

Når du nu taler moms, så husk altid at tilmelde til automatisk betaling via PBS når du angiver, det er langt det letteste. Så får du betalt til tiden - ikke før (penge kommer retur) og ikke for sent (bod)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)