Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et gymnasium tvinge en elev til at oprette en Facebook profil?

Side 3 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

tror ikke at det har noget med at være bange, fordi hvis man var bange ville du slet ikke have en computer nu til dage selv amino gemmer dine data som du lægger på nettet, og alle andre steder gør de det også. og de får intet ud af det end at spille deres tid og liv på ophold og lej og lige gyldigheder desværre 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt fakta - sakset fra Facebooks regler.

Det er i strid med Facebooks regler at oprette falske profiler:


"Brug af din rigtige identitet: Sådan skaber Facebooks krav om brug af rigtige navne et mere sikkert miljø.

Folk får kontakt til hinanden på Facebook ved hjælp af deres rigtige identiteter. Når folk står bag deres holdninger og handlinger med deres rigtige navn og omdømme, bliver vores fællesskab et mere ansvarligt fællesskab. Hvis vi opdager, at du har flere personlige profiler, kan vi bede dig om at lukke de ekstra profiler. Vi fjerner desuden profiler, der udgiver sig for at være en anden. 

Hvis du vil oprette en tilstedeværelse på Facebook for dit kæledyr, din organisation, din yndlingsfilm, en spilkarakter eller til et andet formål, skal du oprette en side i stedet for en Facebook-profil. Sider kan bruges til at gøre forretning, nå ud til fans eller promovere en sag, du er interesseret i."


Firmaer der annoncerer på Facebook har ret til at bruge dit navn og billede i annoncer

"Bruger Facebook mit navn eller billede i annoncer?
Dit profilbillede eller navn kan blive knyttet til en annonce for at vise din aktivitet på Facebook (f.eks. hvis du følger Starbucks' side). Husk, at dit navn og profilbillede kun bliver vist til personer, der har tilladelse til at se dine Synes godt om for sider."
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene,

I morgen skal min ven til samtale netop omkring dette, og vi vil helst sikker tage sagen videre. Her vil vi som Musico anbefaler vælge at inddrage bestyrelsen såfremt dette bliver nødvendigt.

http://www.energismykker.dk - Magnet smykker som hjælper til mere energi

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glasmager:

Fru Hartmann
Der er ingen der er tvunget til at oprette en personlig profil med personlige informationer.
Forstår udmærket hvad du siger, kan også læse hvorledes det jeg har skrevet bliver opfattet og det giver anledning til eftertanke.
Jeg vil tage det op og foreslå at VI laver profiler baseret på deres jobfunktion, således at deres personlige sfære ikke blive berørt, indtil vi har en anden løsning.

Prøv at kigge på Yammer, som er et super Non kommerciel social platform ala Facebook.

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 06:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det svarer til at nægte at ville bruge en bestemt bog i undervisningen.
Jeg ved ikke hvad reglerne for sådan en principiel forkastelse af en bog vil være, men det må være de samme regler der er gældende, når en lærer har besluttet sig for at facebook skal indgå i undervisningen.

Så jeg forstår ikke helt hans princip.
Alle vil jo formentlig være enige om at det var fjollet, hvis han nægtede at bruge en eller anden bog i et fag af principielle årsager.

Ja, Facebook ejer alt hvad du smider op, men jeg går ikke ud fra at læreren tvinger ham til at poste fotos af sig selv eller at oprette profilen i sit eget fulde navn, hvis han ikke har lyst til det.

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Christiansborg har tilrettelagt det sådan, at gymnasierne får 50.000 kr pr elev som består studentereksamen.Hvis skolen smider en elev ud, er alle pengene tabt. Så der skal vist meget ekstreme handlinger til for at det får konsekvenser umiddelbart.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kaminski:

Det svarer til at nægte at ville bruge en bestemt bog i undervisningen.
Jeg ved ikke hvad reglerne for sådan en principiel forkastelse af en bog vil være, men det må være de samme regler der er gældende, når en lærer har besluttet sig for at facebook skal indgå i undervisningen.

Så jeg forstår ikke helt hans princip.
Alle vil jo formentlig være enige om at det var fjollet, hvis han nægtede at bruge en eller anden bog i et fag af principielle årsager.

Ja, Facebook ejer alt hvad du smider op, men jeg går ikke ud fra at læreren tvinger ham til at poste fotos af sig selv eller at oprette profilen i sit eget fulde navn, hvis han ikke har lyst til det.

Det mener du ikke seriøst vel?

Du skal altså lade være med at ryger det der hassssssssssssssss, hvis det gør du ikke kan se forskellene mellem en bog og Facebook, og måske det ville være smart at læse op på Facebooks Term of Use, blot et hint.

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 04:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mener selvfølgelig det jeg skriver.

Facebooks terms er ligegyldige i denne sag.  Det der tæller er gymnasiets regler, som jeg formoder følger undervisningsministeriet.
Jeg kender dog ikke de regler, men vi lever i en digital tidsalder, så ting online kan godt sidestilles med trykte sager.
Det behøver man ikke hash til at gennemskue :-)

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Fb kan til enhver tid blokere, udelukke osv. Ofte aner offeret ikke hvor og hvad der er skrevet /postet i strid med fb. Fb er udelukkende et underholdningsmedie og bør aldrig bruges til noget seriøst overhovedet. Du ejer INTET på fb. Dine kontakter, indhold usw vil pludseligt være pist væk! Og dėt er et løfte!

Tilmeldt 26. Nov 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Emil, Umiddelbart tror jeg ikke at gymnasiet kan kræve at en elev har en personlig Facebook-profil. Hvis jeg var dig ville jeg stille Undervisningsministeren spørgsmålet ved at skrive en mail til ministeren. Hvis der ikke er hjemmel til at kræve det, vil spørgsmålet falde som en sten igennem vand og lynhurtigt havne på rektors bord. På den møde vil det blive afklaret hvad gymnasiet kan kræve omkring Facebook.

Venligst

Brian Caspersen

Golfshopikast.dk

Side 3 ud af 7 (64 indlæg)