Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at finde varekode

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 23. Nov 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg skal til at importere Argan olie og i den forbindelse skal jeg finde varekoden på Argan olie, da jeg skal finde ud af, hvad det kommer til at koste mig i told. Jeg kan simpelt hen ikke finde ud af at finde den korrekte varekode vita.skat.dk . Jeg prøvede at ringe til skat for at få hjælp, men der var ikke meget hjælp at hente. Jeg blev bare henvist til hjemmesiden. Jeg håber inderligt, at der er en venlig sjæl som kan hjælpe mig med dette. På forhånd tak.

Mvh Pernille

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 16:47

Hej

Det er ikke nogen helt let opgave at finde varekoden for olien.

Find toldtariffen for 2016   i den skal du se under afsnit III  Kap. 15. her må du prøve at se hvor olien passer bedst ind i tariffen.

Tilmeldt 23. Nov 16
Skrevet kl. 19:17

ja, det har jeg prøvet. Men er ikke helt sikker på hvor den hører til. Og jeg tænker at man skal være sikker, så man ikke får en bøde eller noget for ikke at have styr på det

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 20:23

Naturligvis skal man være sikker, for det er ene og alene dig som importør der har ansvaret for at bruge den rigtige varekode.  når nu du er i tvivl så vil jeg anbefale at du får lavet en BTO (bindende tarifferings oplysning) hos SKAT, som oplyser den rigtige varekode.

Husk at du skal have tilladelse af fødevarestyrelsen til import af fødevare.  

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:31
Tilmeldt 23. Nov 16
Skrevet kl. 22:47

Tak for jeres svar.

Det er netop derfor, jeg søger hjælp til at finde ud af det, da jeg helst vil undgå balladen.

Ja, jeg glemte at sige, at det er den kosmetiske olie, så jeg skal ikke ind over Fødevarestyrelsen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 09:20

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke søger en BTO hos SKAT, så få du ingen problemer?  Der vil påstå at olien ligger i gruppen 1515 90 00   de to sidste cifre må du spørge SKATs om.

Hvorfor køber du i øvrigt ikke bare produktet i et land indenfor EU, det ville jo gøre det hele langt lettere for dig, mht, told, kvalitets sikring .... osv. 

Tilmeldt 23. Nov 16
Skrevet kl. 20:37

Det er sværere at udfylde den bto end at finde varekoden, prøv at læs den igennem så vil du se hvad jeg mener.

Og grunden til, at jeg ikke selv køber det fra EU er, at det er ekstremt dyrt i forhold til selv at hente det.

Tak for svar :)

Mvh Pernille

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 22:37

Pernille

Sikke dan en gang sluder mht. BTO, der er da intet svært i at udfylde den. Hvad er det du mener der er specielt svært? jeg har selv udfyld en BTO'er uden problem.

At købe varen i EU betyder jo også at evt. told er betalt, udover det så får du også et produkt som er kvalitetssikret. Det kan da aldrig være billigere at hente varen selv, i øvrigt skal du huske på at der kan være en del problemer forbundet med selv at medtage varen mht. toldbehandling.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:47

Ravn:

Hvorfor køber du i øvrigt ikke bare produktet i et land indenfor EU, det ville jo gøre det hele langt lettere for dig, mht, told, kvalitets sikring .... osv. 

Olien fremstilles kun i Marokko, da det er det eneste sted i verden, hvor argan træerne bærer frugt. Læs evt mere her.

Så købes den i Europa, skal den købes via mellemmænd, hvilket påvirker prisen i en retning, og det er op ad.

Trådstarter du burde da kunne få det firma, som indfortolder varerne, til at hjælpe dig? Ellers kan Skat hjælpe, hvis du giver dem et kald. Det er relativt simpelt at importere den kosmetiske argan olie. Det er straks mere kompliceret, hvis det havde været den kulinariske olie.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)