Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af virksomhedsform?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!
Jeg er ny her på siden, så hvis jeg har oprettet en tråd i en forkert kategori eller andet må I endelig sige til!
I den seneste tid, har jeg grublet over, at starte et bureau for markedsføring for mindre lokale virksomheder, som styrer deres sociale medier, hjemmesideoptimisering, SEO og så videre, og så videre. Jeg har på nuværende tidspunkt kréeret hjemmesiden samt købt et fedt og passende domænenavn, jeg mangler blot at få registreret virksomheden - og her kommer mit spørgsmål!

Hvilken type virksomhedsform ville I anbefale for mig?

Jeg er den eneste ansatte på nuværende tidspunkt, og jeg regner ikke med, at skulle ansætte flere før engang om et halvt års tid - det kan dog godt ske, at jeg vil overdrage en procentdel af virksomheden til en partner på et tidspunkt i fremtiden, men det er ikke sikkert.
Som udgangspunkt havde jeg tænkt på et IvS, men da jeg ved at I herinde har langt mere erfaring, ville jeg henvende mig her før jeg tog en beslutning :-)
Håber I har nogle gode idéer til hvilken virksomhedsform der ville passe bedst - og måske nogle fif til virksomhedens koncept?
Fortsat god dag!
Mvh
Frederik Hoffmeyer :-)

Hvilken virksomhedsform burde jeg vælge?

• IvS (16,7%)
  • ApS (33,3%)
  • Interresentskab (0%)
  • Personligt mindre ejet virksomhed (16,7%)
  • Enkeltmands virksomhed (33,3%)
  • Totalt antal stemmer: 6
Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 22:42

ville lave en Holdingkonstruktion og overveje om jeg kunne få en skattemæssig fordel den vej rundt.
Skriv en pm/PB til mig, så kan vi tage en uforpligtende samtale omkring det..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:12

jeg vil sige man ikke bare kan stemme ud fra dine oplysninger. Det virker på mig ikke som om du driver noget der giver en risiko økonomisk som du ikke kan aftale dig ud af - og så kan personlig virksomhed være klart at foretrække - men der kan være mange grunde også til selskabsform

Jeg synes du skal læse denne som upartisk ser på fordele og ulemper mellem de forskellige alternativer http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Nov 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:42

.

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 02:52