Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udnyttelse af samlevers personfradrag

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed.

Min kæreste er studerende men har ikke mere SU tilbage. 

Da vi bevæger os i samme software sfære har hun hjulpet mig med mit arbejde ved siden af sit studie, i håb om at jeg ville kunne aflønne hende og dermed få udnyttet hendes personfradrag 

Jeg har prøvet at få fat på min revisor for at få hjælp, siden sommer -hvor jeg betalte ham for årets ydelser - siden har jeg ikke kunne få fat på ham...

derfor jeg skriver her :) 

Er dette bare et spørgsmål om at jeg skriver en købsfaktura og hun indberetter det som B skat? eller er der andre forhold jeg ikke kender til? 

Vi kunne jo bare blive gift. men skatteforhold lader ikke til at være den drivende faktor for giftermål hos kvinder :P 

på forhånd tak. 

***Anders

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 23:12

Du kan indberette et B-honorar.

Men det er da en god ide at få en revisor ind over, så bundfradraget bruges.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:57

AndersHald:
Er dette bare et spørgsmål om at jeg skriver en købsfaktura og hun indberetter det som B skat? eller er der andre forhold jeg ikke kender til?
ved honorar - eller måske løn til en CPR som ikke er hustru mm - så skal DU indbette honorar -. hvis det er honorar arbejde - eller løn ved lønarbejde - det er ikke et aftale spørgsmål men handler om hvad arbejdet består af - honorar eller løn arbejde - men DU skal altid stå for indberetningen 

Thomas kan givet online supporte hvis du har behov for at sikre det er korrekt og I får glæde af person fradrag osv - ud fra ærligt udført arbejde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:16

Tak for svar. 

Jeg ville rigtig gerne have revisor ind over. Men jeg har brugt mit "revisor budget" for i år på en gut der tilsyneladende har blokeret mig efter han fik sin betaling.  

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)