Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det penge værd ???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg er en bebumset teenager der godt kunne bruge lidt hjælp fra de højere magter med min hjemmeside, desværre er ingen af guderne hjemme, så nu må jeg nøjes med jer Stick out tongue

Ej for at komme til sagen, jeg laver som sagt hjemmesider, og har i længere tid ledt efter et ordenligt "hjemmesideprogram"... Så jeg har kigget lidt omkring og er faldet over programmet "dreamweaver" fra adobe som skulle være lamboen indenfor hjemmesideprogram-verdenen... Desværre koster programmet fra nyt 4450 !!!! Hvilket er lidt peppret for en teenager som mig, som spiser alt for meget slik og drikke alt for meget cola og derfor må smide omkring 500 kroner i lommen på den lokale apoteker hver måned for at få råd til sit livsnødvendige bumsecream.

Jeg har dog fundet programmet brugt på nettet til omkring 1000 kroner hvilket stadigt er lidt peppret, men okay... Men før jeg risikere bumsekatastrofe fordi jeg bliver nød til at skære ned på mit bumsecreams budget vil jeg gerne lige være helt sikker på at man kan bruge skidtet til noget....

Derfor vil jeg nu tilspørge dig kære Aminiobruger: Kender du dreamwever og i så tilfælde, hvad synes du det ?

(God damm hvis mine stile var lige så lange som det her indlæg kunne det være at jeg faktisk kunne rive en karakter over antalet af bumser på mit ansigt pr. cm2 hjem (5) )

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 18:14

Haha, grineren selvironi Big Smile 

Dengang jeg var ung og kunne sidde stille til at lege med websites, prøvede jeg en demo af Dreamweaver, og det var sq det bedste program jeg prøvede dengang, så umiddelbart synes jeg du skal købe det - medmindre du kan nøjes med ren kode dvs. Notepad ++ 

Go for it ;) 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:18

larsmo:

Jeg har dog fundet programmet brugt på nettet til omkring 1000 kroner hvilket stadigt er lidt peppret, men okay... Men før jeg risikere bumsekatastrofe fordi jeg bliver nød til at skære ned på mit bumsecreams budget vil jeg gerne lige være helt sikker på at man kan bruge skidtet til noget....

Du maa slet ikke koebe det brugt, i rettighedshavernes oejne er det ligesaa slemt som at piratkopiere det. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:24

Hej..

Dreamweaver er et rigtig godt program, jeg fik det af min storebror i konfigave+photoshop (forkælet?) .. Penge værd. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 23:48

Notepad er en glimrende hjemmeside editor personligt bruger jeg Crimson Editor der er gratis men som Notepad er det altså ikke andet end et simpelt tekstbehandlingsprogram. Begge er meget billige Wink

Men jeg har da leget lidt med Dreamveawer og andre lignende og jeg mener også det er et rigtig rigtig godt bud hvis du vil have en editor. Det er sandt det ikke er helt billigt men er sådan en bumsebefængt teenager ikke i gang med en uddannelse så du kan købe en studie version?

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 00:24

Dreamweaver gi'r dårlige vaner, så medmindre du er HTML-haj i forvejen, hvilket jeg ikke tror - for så kendte du DreamWeaver ;-) så start med en alm gratis teksteditor som den Kennith nævner. Den har nogle gode funktioner. Når du så kan lave fejlfri HTML, så kan du bruge Dreamweaver til at slippe lidt lettere om ved nogle ting. Men bemærk at den ikke altid producerer så pæn kode som den man selv ville skrive.

Mikkel, MCSolutions: Nu ved jeg ikke hvordan Adobes EULA (End-User Licence Agreement) ser ud, men jeg mener at have læst et sted at hvis nogle af punkterne er i direkte strid med dansk lovgivning og så er det altså den danske lov der gælder. Så jeg vil ikke kalde det ulovligt hvis ikke det er tilfældet. Men det skal man jo nærmest være jurist for at kunne tyde :-)

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 09:08

Du kan jo altid bruge Frontpage ;-)....

.... dette var skrevet ligeså ironisk som dit indlæg.. lad endelig være med at bruge frontpage....

der findes faktisk gratis programmer til at lave hjemmesider i, men de som MC siger producerer ofte dårlig kode...

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 10:00

Hejsa,

Jeg vil nu heller ikke anbefale dig at lære HTML og opbygning af hjemmesider via Dreamweaver, Frontpage (absolut ikke FP!) eller lignende. Koden der kommer ud af disse WYSIWYG-editorer (what you see is what you get) er noget fis... Brug hellere Notepad (måske lige lidt for basic uden farver, tabs osv), Stones TextTool, Stones WebWriter eller et lignende værktøj.

Selv har jeg tidligere brugt Microsoft Visual Webdeveloper (mest fordi vi næsten udelukkende roder med .NET), men vær opmærksom på at det er et MS-produkt på godt og ondt - Der er mange muligheder men de vil gerne forsøge at sælge dig hele MS-pakken og gøre dig afhængig af deres betalingsprodukt Visual Studio. Og så stinker deres WYSIWYG-editor i øvrigt også...  glem alt om at bruge den til noget fornuftigt :)

Der findes adskillige gratis HTML-editorer derude. Få fat i sådan en og lær korrekt HTML fra bunden af, og spar udgifterne til DW.

Mvh. Anders

Anders Lund
LAIT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45

Stones WebWriter er meget godt de første 10 dage, men derefter skal man over i et nyt program. Det skulle jeg selv, men jeg lærte også via. tutorials. Dreamweaver Kan du jo lave "ALT", det er der ikke mange andre programemr der kan. For i dreamweaver er der også hjælpefunktioner, som er meget gode i starten (:

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)