Hej Amino brugere. Jeg skriver da jeg netop har opstartet en ny virksomhed for første gang. Mine spørgsmål er derfor meget generelle: 1. Hvad er kravene til registrering af oplysninger ved en personligt ejede virksomhed (Indkomst under 50.000) årligt hos Skat? 2. Hvor ofte skal jeg registrere nye oplysninger af indtægter og udgifter? (Kvartal, halvårligt eller årligt) ? På forhånd tak |
Julemanden222:1. Hvad er kravene til registrering af oplysninger ved en personligt ejede virksomhed (Indkomst under 50.000) årligt hos Skat?
2. Hvor ofte skal jeg registrere nye oplysninger af indtægter og udgifter? (Kvartal, halvårligt eller årligt) ?
3. Hvilke programmer kan man anvende til ens virksomhedsoplysninger, der kan overføres automatisk til Skat?
1 - Du skal føre regnskab og gemme alle bilag 5 år
2 - Du skal føre regnskab helt løbende- uden unødig forsinkelse som det hedder - og du skal have en bankkonto med dit CVR tilknyttet som nemKonto
3 - Ingen - du skal selv indberette udvidet selvangivelse .- Dinero har dog hjælp til tallene
Meget mere om PMV og personlig virksomhed - stiftelse, skat moms og meget mere i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html
vh John Hannover