Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyopstartet virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Jeg skriver da jeg netop har opstartet en ny virksomhed for første gang.

Mine spørgsmål er derfor meget generelle:

1. Hvad er kravene til registrering af oplysninger ved en personligt ejede virksomhed (Indkomst under 50.000) årligt hos Skat?

2. Hvor ofte skal jeg registrere nye oplysninger af indtægter og udgifter? (Kvartal, halvårligt eller årligt) ?

3. Hvilke programmer kan man anvende til ens virksomhedsoplysninger, der kan overføres automatisk til Skat?

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43

Julemanden222:

1. Hvad er kravene til registrering af oplysninger ved en personligt ejede virksomhed (Indkomst under 50.000) årligt hos Skat?

2. Hvor ofte skal jeg registrere nye oplysninger af indtægter og udgifter? (Kvartal, halvårligt eller årligt) ?

3. Hvilke programmer kan man anvende til ens virksomhedsoplysninger, der kan overføres automatisk til Skat?

1 - Du skal føre regnskab og gemme alle bilag 5 år

2 - Du skal føre regnskab helt løbende-  uden unødig forsinkelse som det hedder - og du skal have en bankkonto med dit CVR tilknyttet som nemKonto

3 - Ingen - du skal selv indberette udvidet selvangivelse .- Dinero har dog hjælp til tallene

Meget mere om PMV og personlig virksomhed - stiftelse, skat moms og meget mere i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:22

Tak for det hurtige svar.

Jeg har 3 mere.

1.Kan det betale sig at lade sig momsregistrere, hvis man har en årlig indkomst i virksomheden under 50.000?

2. Hvad sker der hvis mine udgifter i forbindelse med virksomheden overstiger udgifterne?. Hvad går Skat ind og gør i det tilfælde? Lukker virksomheden øjeblikkeligt eller?

3. Vil man få udgifterne i forbindelse med arbejdsrelateret forbrug blive kompenseret fra måned til måned af Skat, eller får man det tilbage i Skat én gang om året?.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:35

Julemanden222:

Tak for det hurtige svar.

Jeg har 3 mere.

1.Kan det betale sig at lade sig momsregistrere, hvis man har en årlig indkomst i virksomheden under 50.000?

2. Hvad sker der hvis mine udgifter i forbindelse med virksomheden overstiger udgifterne?. Hvad går Skat ind og gør i det tilfælde? Lukker virksomheden øjeblikkeligt eller?

3. Vil man få udgifterne i forbindelse med arbejdsrelateret forbrug blive kompenseret fra måned til måned af Skat, eller får man det tilbage i Skat én gang om året?.

1 ja undlad hvis du har få udgifter med moms og sælger til private - ellers kan det generelt betale sig

2 Hvis skat ikke mener du driver det erhvervsmæssigt så vil de nægte fradrag for omkostninger

3 du udfylder forskud og dermed beregnes skatten og trækkes løbende- som gennemgået i bogen http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)