Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til en konkret FB-annonce

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Nov 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at sætte en FB-annonce op.
Der er lidt over 5000, der synes godt om virksomheden på FB og det er en ret engageret skare af følgere, der ofte synes godt om, deler og kommentere.
Tanken er at få flere til at besøge virksomhedens website og i princippet få flere til at købe virksomhedens produkt (abonnementer der koster ml. 300-1500 kroner om året).

Jeg har pt. sat annoncen sådan op:

Målsætning: flere konverteringer på website (har også overvejet at vælge 'klik til website')
Brugerdefineret målgruppe: look-a-like-audience der ligner dem, der i forvejen synes godt om virksomhedens facebook-side (ud fra en formodning om, at de har en interesse i virksomhedens produkt ligesom følgerne af siden)
Placering: kun facebook og højreside annoncer er fravalgt (målgruppen bruger primært mobil til at se FB-siden)
Budget og tidsplan er sat op som følgende:


Jeg har følgende 3 spørgsmål:
1. Jeg opkræves for visninger, men vil egentlig gerne opkræves for klik på link - hvorfor er det ikke muligt at ændre dette? 
2. Når jeg ser Facebooks foreslået bud pr. klik på link, så er det 19,28 kroner (mellem 15,44-25,10 kroner). Det virker meget højt? Især når jeg læser om andres klikpriser her på Amino-sitet, som er langt under. Er det fordi, målgruppen er "for" bred? Den potentielle rækkevidde er 36.000 og den estimerede daglige rækkevidde er 960-2500.
3. Når jeg har angivet 1000 kroner som mit samlede budget, så er det, hvad Facebook maks. bruger for i løbet af den pågældende måned, som annoncen er sat op til? Korrekt? Prisen pr. klik er så, hvad jeg byder for at få vist annoncen? Det er ikke noget med, at den så "kun" vises 51,86 gange ud fra regnestykket at jeg maks. vil bruge 1000 kroner og betaler ca. 19,28 kroner pr. visning? (altså samlet budget på 1000 kr. /19,28 kr. pr. visning=51,86)

Jeg håber, I kan gøre mig klogere.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja

Hermed svar på dine spørgsmål:

1. Det gør i princippet ingen forskel. Prisen for et klik på Facebook afhænger af, hvor mange gange Facebook skal vise din annonce, før en person klikker. Når konverteringer er målsætningen, er det derfor ligemeget, om Facebook opkræver dig hver gang en person klikker eller hver gang annoncen vises - prisen vil være den samme. 

2. Det er nogle vilde estimater. Hvis du er i tvivl, så sæt den til automatisk. Hvis du vil teste af, hvor meget du kan få for pengene, så start med at byde lavt og øg dit bud, hvis ikke annoncerne vises. Begynder de at performe godt, kan det ske, at prisen per klik falder, og så kan du igen byde lavere.

3. Yes, "samlet budget" kan aldrig overskrides. Prisen per klik afhænger af, hvor mange gange Facebook skal vise din annonce, før der skabes et klik. Hvis 1 ud af 100 visninger resulterer i et klik, er prisen per klik langt lavere, end hvis 1 ud af 1000 klikker. De 19,28 kr. er hvad Facebook estimerer et klik vil koste dig - ikke en visning. Men sæt kampagnen i gang og se, om du ikke rammer en lavere klikpris. Hvis det koster dig 19 kr. for et klik, er din kampagne målrettet de forkerte mennesker eller annoncen uinteressant.

Mvh. Kasper

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Nov 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Tusind tak for rigtig brugbart svar!

Så egentlig er det fint, hvis jeg her til at starte med sætter et samlet budget på 1000 kroner for en periode på en måned og så vælger automatisk budbeløb og ser, hvad det resulterer i?

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, det er en fin måde at starte ud på - keep it simple ;)

Og husk at lave lidt forskellige annoncer, så Facebook kan vise den, der klarer sig bedst. 

- Det giver dig en bedre pris per visning og derved klik.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)