Jeg leder efter nogle tal omkring, hvor meget danskerne sender post-pakker fra privatperson til privatperson, sådan som man gør, når man fx køber på Den Blå Avis.
Det kunne også være tal på, hvor mange handler der bliver lavet på dba.dk som sendes med pakke.
Jeg kan ikke finde det på danmarks statistik eller på google.
Vil du sende mig 500 kr. hvis jeg siger jeg sender dig en ting? Er det så ikke lidt naivt at sende penge til en du ikke kender, hvis det var normalt så var det nok mere udbredt at lave svindel ved ikke at sende varer.
Du får så vidt jeg husker, ikke penge retur medmindre du har betalt med creditcard - privatpersoner tager ikke imod creditcards!
DBA er nok mere beregnet til at man mødes face to face.
Vil du sende mig 500 kr. hvis jeg siger jeg sender dig en ting? Er det så ikke lidt naivt at sende penge til en du ikke kender, hvis det var normalt så var det nok mere udbredt at lave svindel ved ikke at sende varer.
Du får så vidt jeg husker, ikke penge retur medmindre du har betalt med creditcard - privatpersoner tager ikke imod creditcards!
DBA er nok mere beregnet til at man mødes face to face.
Man sender ret ofte pakker via DBA :) Du har køberbeskyttelse i mange tilfælde, omend nogle vil spare lidt og tager chancen med svindel.
Haha jeg tog jo åbenlyst og svarede uden at undersøge sagen til bunds, undskylder jeg var lidt hurtig.
Når nu du siger det kan jeg da godt se at køberbeskyttelse er en handelsvare som DBA bør kunne tilbyde, havde bare ikke set at det allerede var muligt. Det er jo i princippet bare en forsikringsydelse.
Jeg leder efter nogle tal omkring, hvor meget danskerne sender post-pakker fra privatperson til privatperson, sådan som man gør, når man fx køber på Den Blå Avis.
Det kunne også være tal på, hvor mange handler der bliver lavet på dba.dk som sendes med pakke.
Jeg kan ikke finde det på danmarks statistik eller på google.
Er der nogle der kan hjælpe mig?
På forhånd tak.
Rasmus
Har du prøvet at skrive til DBA.dk og spørge om de fører statistik over det?