|
Halløjsa mennesker! Jeg hedder Sofus. Jeg er snart 16 og jeg har arbejdet med hjemmesider sidden jeg var 12. Jeg har altid haft sådan en lyst til at starte en virksomhed og få noget ud af mit talent. MEN! Jeg er ikke sikker på det med skat og moms osv. For nu vil jeg lave det alene så jeg skal opgive det som B-Indkomst ved skat. Det er nemt nok easy. Men hvad nu hvis jeg sælger en hjemmeside til en Tysker eller en fra England? Hvordan skal jeg opgive skatten? Skal jeg opgive det til DK eller til det land jeg har solgt mit produkt til? Kh. Sofus A. Skovgaard |
Du må ikke optræde som virksomhed hvis du ikke er 18 - men gerne udføre honorar arbejde = lave noget efter honorar eller a-løn for virksomheder i DK og andre lande
Forskellen ligger i - ikke optræde som virksomhed - men lave en aftale som CPR om på honorarbasis udføre arbejdet. Herefter vil danske virksomheder bare skulle indberette det på dit CPR nummer og du skal forskudregistrere og se at der er med på selvangivelsen
Udenlandsk honorar kræver lidt mere indberetning af dig selv - med nogle ekstra felter jeg ikke husker i hovedet - da 12 er låst i selvangivelsen - kunne hedde 215 eller 2015 måske som rubrik
vh John Hannover
Bliv gratis medlem