Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til iværksætterprojekt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er studerende på Aarhus Erhvervsakademi, hvor jeg læser en PBA i Innovation og Entrepreneurship. Her skal min gruppe og jeg i gang med et projekt, hvor vi skal finde en eller flere problemstillinger, som vi kan idéudvikle ud fra. 

Derfor vil jeg høre jer, om i har nogle udfordringer i hverdagen, som kunne effektiviseres eller problemstillinger generelt bare tumler med. Alt kan bruges, også selvom det måske kan virke lidt langt ude. 

Et eksempel kunne være som nedenstående.

Jeg har i min tid her på forummet ofte oplevet, at brugerne mangler/søger producenter til fx tøj i forskellige lande. Ud fra denne problemstilling, kunne man så lave en portal/webpage der samler tøjproducenter fra forskellige lande, så processen for søgning af producent gøres lettere. 

Håber i har tid og lyst til at svare på mit indlæg

På forhånd tak

Kasper.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Det med tøjproducenter tror jeg er en fremragende ide - du har fuldstændig ret i, at rigtig, rigtig mange efterspørger netop dette. 

Tænker I i webbaserede løsninger? 

Hvis ja, så har jeg selv tænkt på dette: 

Der findes i dag titusindvis af portaler for folk, der søger hjælp eller information, der kan løse deres problem; JustEat, Boligportalen, Jobindex, Jobtilunge.dk osv.... Men her den anden dag skulle jeg finde en massør, og jeg anede ikke, hvem der var gode - jeg googlede, og kunne ikke rigtigt finde noget. Hvad med en side, hvor folk kan se massører i området + anmeldelser. Så kan massørerne betale xx,- pr. kunde, de får igennem jeres site. 

Held og lykke. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg tænker egentlig både som webbaserede løsninger, men det kunne også sagtens være, hvor man skulle udvikle et produkt. Igen er der ingen begrænsninger. 

Det er en super fed idé du har der og yderst relevant. Den vil jeg notere mig. 

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Selvfølgelig kan du godt lave en hjemmeside, hvor tøjproducenter kan sælge deres produkter. Her er AliBaba bare en stærk konkurrent.

Dog kunne du fungere som konsulent for mindre virksomheder, hvor du formidler kontakten.

Du kunne derfor bestille samples hjem og vurdere kvaliteten af produkterne, hvorefter du kan poste billeder af de produkter, du kan lide samt vurdering af stoffet, hvorefter interesserede kan kontakte dig.

Dvs. Kunde kontakter din virksomhed -> Du kontakter og handler med virksomheden/fabrikken.

Dette ville selvfølgelig kræve, at du er importregistret.

Med venlig hilsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Mange tak for dit svar. Det er jo selvfølgelig også en måde at gøre det på, men jeg er mindst lige så nysgerrig på, hvad du eventuelt går og tumler med i hverdagen og om du har en problemstilling, hvor du tænker at det kunne gøres smartere eller lignende. :) 

Med venlig hilsen

Kasper

Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gang i flere sideløbende projekter.

Det problem jeg oftest (ihvertfald lidt større problemstilling) støder ind i, er de første ansættelser, inden projektet i princippet kan bære lønninger.

Løsningen bliver oftest freelancere. Men her er der som regel "kun" tale om meget konkrete opgaver.

Det kunne være skønt, hvis det var nemmere administrativt at dele en medarbejder. Det ville være en kæmpe fordel, at kunne trække på de samme medarbejdere/freelancere, og dermed knytte dem tættere til projektet.

Tilmeldt 11. Nov 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan godt være en kvalitetstjekker til Alibaba, som er "det vilde westen/østen", men det kunne der også ifht andre produkter end tøj.

MadeInChina forsøger at filtrere og kvalitetssikre med deres 'Audited Supplier' funktion, men det er stadigvæk svært at gennemskue.

Det bør være nemmere at bestille samples og bestille mindre parter for at teste markedet.

VH  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)