Jeg har et hus, som jeg lejer ud til mine forældre. Jeg har kun kreditforeningslånet tilbage på knap 1 mill kr.
Nu overvejer jeg så at oprette et ApS som skal "købe" huset af mig som privat person, men hvilke faldgrupper er der i et sådan salg og kan det svarer sig rent skattemæssigt ?
Grunden til at jeg ønsker at oprettet et ApS og lade det overtage huset er, at jeg som privat person lige nu hæfter for gælden på den 1 million og derfor er der ingen banker der ønsker at låne mig penge til et evt hus til mig selv. Min forældre skal blive ved med at blive boende i huset selvom det ejes af ApS selskabet.
men hvilke faldgrupper er der i et sådan salg og kan det svarer sig rent skattemæssigt
Den største udfordring er vel om kreditforeningen vil godtage at lånet flyttes til et Aps. Mon ikke de stadigvæk vil kræve personlig sikkerhed/kaution hvis de er med på at lånet overføres. Og så er du vel lige vidt?
Tak for svaret. Men der blive vel ikke tale om nogen form for kaution, hvis kreditforeningen tager pant i huset samt de 50.000kr i ApS - eller har jeg helt misforstået ?
Huses værdi er højere end lånet så det er vel sikkerhed nok eller ?
Tak for svaret. Men der blive vel ikke tale om nogen form for kaution, hvis kreditforeningen tager pant i huset samt de 50.000kr i ApS - eller har jeg helt misforstået ?
Men der blive vel ikke tale om nogen form for kaution, hvis kreditforeningen tager pant i huset samt de 50.000kr i ApS - eller har jeg helt misforstået ?
Huses værdi er højere end lånet så det er vel sikkerhed nok eller
Beklager, men den har du helt misforstået, bank/kreditforening, vil helst have en overdækning på 2-300 % har selv måtte acceptere at hæfte for en egenkapital på par mill.
Jeg kan ikke svare på deres vegne, men jeg er overbevist om, at de vil stille personlig kaution som et ubetinget krav.
Hvis du vil udenom personlig kaution, så skal du til Lendino eller tilsvarende, men så er det jo ikke realkredit og renten er derfor tilsvarende højere forventeligt omkring 6-8 %