Hej Amino Jeg er sikker på det har været oppe og vende, en million gange før men når jeg prøver at få hovedet rundt omkring af import af vare fra lande uden for EU - bliver jeg bare endnu mere forvirret, jo mere jeg læser - for alle skriver lidt forskelligt.
1) Jeg bestiller en vare 2) jeg opgiver mit CVR, Firma navn & Varenr (fundet på skats side for den "specifikke vare" - til sælger 3) Sælger skriver de ovenstående informationer på fakturaen(?) 4) Skal jeg ha sælger til at klistre en faktura uden på selve pakken(?) 5) Jeg henter pakken, hvor jeg nu får den tilsendt 6) Jeg opgiver moms (25%?) på varen til skat, når dette skal gøres(?) Jeg har læst diverse blogs fra folk herinde, men informationerne er bare ikke gode nok til man kan danne sig et indblik i hvordan præcist det sker |
Du skal være importør registreret før du må importere.
2 og 3 ) Ja dit firmanavn skal fremgå af fakturaen. Varekoden (HS code) må gerne fremgår af fakturaen.
4) ikke nødvendigvis afhænger helt af hvem der fragter pakken, er der DHL, UPS, TNT, Fedex så er der ikke nødvendigt.
6) SKAT sender dig en opkrævning på told og moms den efterfølgende måned. Momsen modregnes i momsregnskabet.