Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import uden for EU - endnu engang

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er sikker på det har været oppe og vende, en million gange før men når jeg prøver at få hovedet rundt omkring af import af vare fra lande uden for EU - bliver jeg bare endnu mere forvirret, jo mere jeg læser - for alle skriver lidt forskelligt.

Jeg har forstået det sådan her:

1) Jeg bestiller en vare

2) jeg opgiver mit CVR, Firma navn & Varenr (fundet på skats side for den "specifikke vare" - til sælger

3) Sælger skriver de ovenstående informationer på fakturaen(?)

4) Skal jeg ha sælger til at klistre en faktura uden på selve pakken(?)

5) Jeg henter pakken, hvor jeg nu får den tilsendt

6) Jeg opgiver moms (25%?) på varen til skat, når dette skal gøres(?)

Jeg har læst diverse blogs fra folk herinde, men informationerne er bare ikke gode nok til man kan danne sig et indblik i hvordan præcist det sker

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12891
Skrevet kl. 13:52

Du skal være importør registreret før du må importere.

2 og 3 )  Ja dit firmanavn skal fremgå af fakturaen.   Varekoden (HS code) må gerne fremgår af fakturaen.

4) ikke nødvendigvis afhænger helt af hvem der fragter pakken, er der DHL, UPS, TNT, Fedex så er der ikke nødvendigt.

6)  SKAT sender dig en opkrævning på told og moms den efterfølgende måned.  Momsen modregnes i momsregnskabet.

Tilmeldt 11. Nov 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:28

Er det ikke et krav at man opgiver varekode for sig produkt? hvad sker der hvis man ikke opgiver det, ikke noget?

når du siger momsen modregnes, hvad betyder det helt præcist - første virksomhed, så er lidt grøn sorry!

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 811
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 15:02

Webshop-Hanz:
når du siger momsen modregnes, hvad betyder det helt præcist - første virksomhed, så er lidt grøn sorry!

Hvis du er momsregistreret udlignes importmoms og købsmoms, så det bliver ikke en udgift for dig.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12891
Skrevet kl. 15:35

Webshop-Hanz:
hvad sker der hvis man ikke opgiver det, ikke noget?

Så finder speditøren en varekode som han mener passer, men erfaring er dog at de sjældent får brugt den rigtige varekode. Det er dig som importør der er ansvarlig for at den rigtige varekode bliver brugt.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:40
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)